Alla inlägg under maj 2011

Av Susan Öhrstedt - 1 maj 2011 21:13

Våren är en underbar tid och helt plötsligt är den hos en och konstigt nog så är det lika överraskande varje gång. Den sol och värme som kom så snabbt har gjort att naturen fullkomligt exploderat. Har faktiskt hört ibland att plantor, träd och groende frön gnytt på grund av växtvärk ;)

Jag gillar att fotografera och detta inlägg innehåller extra mycket fotot som ni kan se.



GLAD PÅSK!


       

Syrran Solveigs påskpynt, Rockolga. Ni ser väl rockhälsningen!

Påskkärringar redo för att påska hos grannarna. Det är Kinnda, Viola, Miranda, Emil och Tor.

Tyras cupcakes i påskstil 

                                                  

                   

     

Turade på påskafton och trosade på gatorna i Helsingör. Emil ville att mamma Solveig skulle prova skor där.

På båten över till Helsingör ville Miranda, min syster Lillemors barn att det skulle komma nya båtar och fåglar hela tiden. Mera, mera, mera sa hon hela tiden!

Patrik och jag solar på aktern.

Vy över en trädgårdsgång hemma där en padda/groda kommit på besök.


   

Det Japanska körsbärsträdet står i full blom nu

Vår katt Casper

Bland annat detta ser jag genom mitt köksfönster som ni kan se skymtar i bakgrunden 


   

Posering i Lingon och blåbärs-sovkläder. Viola, Miranda, Kinnda och Tyra.

(Solveig kopiera denna nu till det du skulle ha den till)

Påskharen hade varit och besökt Sollyckan medans vi turade på påskafton. Miranda, Emil, Tor, Viola och Kinnda letar igenom påskäggen

Solveig sopar sjösten som barnen tyckte inte skulle ligga där, för jag hittar fortfarande sjösten överallt på tomten 



  Påskatåget  



   

Påskpysseldags och i början var alla barn väldigt koncentrerade 


       

Utklädningsdags, min låda med dessa kläder i uppskattar barn mycket. Just denna outfit borde min syster Lillemor känna igen, för den sydde hon åt Tyra till en maskerad då Tyra skulle vara prinsessan Jasmin. Så den är minst 12 år gammal. Tänk vad lego är kul, två pojkar (Patrik och Tor) som är väldigt fokuserade. Allrummet var annat än sig likt under barninvasionen men det gör inget då det är så kul att leka med barnen

 

Det här var vår brasa under Valborg hemma på Sollyckan

Ovido - Quiz & Flashcards