Direktlänk till inlägg 28 april 2013

Min älskade på böljan den blå

Av Susan Öhrstedt - 28 april 2013 21:16

Patrik ringde häromdagen och han har det bra på böljan den blå. Han och andra med honom har försökt pröva sig på fiskelyckan. Han hade haft något som ryckt i linan två gånger men inget som nappat ordentligt, än i varje fall. Hoppet är väl det sista som överger en fiskare ;) Patrik var helt inne i fiskeriet och tyckte att det vore häftigt att få upp en Barracuda. Jag tyckte det vore häftigt med en tonfisk eftersom de kan bli så stora och jobbiga att fira upp om han skulle få napp. Visserligen vet jag inte hur stor en Barracuda blir men tror tonfisk är större men som sagt jag är bara en amatör och civilist ;)


Det är så skönt att höra hans röst över telefonen men samtidigt påminns jag om hur hemskt mycket jag saknar honom. Det är inte lätt för honom att ringa upp mig och antar att det är så för de flesta ombord. Patrik får ringa många gånger inna det blir rätt. Dels säger det att telefonnumret upphört, kommer inte fram alls eller kommer till någon helt annan person. Sen kan ni ju glömma det med att skype, för det ser man ofta när det filmar soldater/sjömän från USA, alltså att de brukar skypa med sina nära och kära. Vet inte om det är så på riktigt men om det är det kan man verkligen undra varför det inte är så för den svenska besättning ombord på HMS Carlskrona för det hade verkligen varit en mycket bra sak för anhöriga och framför allt barnen.


Ombord på båten finns en fotograf (combat camera) som lägger ut bilder då och då på en egen blogg och jag kollar såklart på dessa då och då eftersom det kommer nya bilder hela tiden. Såg att Patrik var med på ett foto över Flight Deck Team även om det var bara hans ryggtavla. Brukar kolla på om det kan vara han i bakgrunden i olika jobbsituationer och då jag känner min mans kroppspråk så väl ser jag direkt om det är han eller inte.


Snart har jag lite semester och ska köra upp till Stockholm imorgon eftermiddag men vet ännu så länge inte vilken bil det blir med eftersom vår nya bil hackar och blev bärgad hemifrån i fredagsmorse. Vet imorgon när jag ringt verkstaden. I vilket fall som helst så ska det bli kul att åka upp och träffa sina släktingar och vänner under fem dagar.


 

Här är ett foto på Patrik förra gången på ME02.


 

Apropå fisket men dessa får de inte fiska, bara njuta av att se dom.   


      Putte in action under ME02!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susan Öhrstedt - 2 juli 2013 19:00

Köksträdgården frodas, trots att det blivit lite kallare igen. Här är långbönan Red Noodle på gång och jag har aldrig tidigare odlad långbönor. Ska bli spännande att smaka på dessa sen när de är färdiga.     Blommande dill är så vackert ...

Av Susan Öhrstedt - 30 juni 2013 21:36

Som ni har märkt har jag tagit en liten paus från bloggandet. Men nu är det dags att fortsätta berätta om det otroligt spännade Svensson-liv som jag lever ;) Min man Patrik kom hem under 10 dagars leave från HMS Carlskrona och Adenviken. Då hade ja...

Av Susan Öhrstedt - 13 juni 2013 21:00

Vilket paaartyyyy!!!! Kommer leva länge på årets SRF tack vare underbara/härliga människor, sol, fest, bra musik och häng. Men det var konstigt att vara där utan min man Patrik och det tyckte även David min kusin som varit där med min man i cirka 1...

Av Susan Öhrstedt - 31 maj 2013 19:04

  En liten Patrik!         En något större Patrik!   Skål på dig älskling!   Coconut island när han åkte jorden runt (lumpen) med HMS Carlskrona   Snygging!   Vet inte om det är jag som tagit denna bild men ...

Av Susan Öhrstedt - 29 maj 2013 20:22

Just nu längtar jag så tills Patrik kommer hem! Men får vänta i ca tre veckor till innan han kommer hem för en veckas leave. Livet liksom naturen snurrar på, fast det känns som om att naturen bara blir vackrare och vackrare. Livet i sig blir nog ocks...

Ovido - Quiz & Flashcards