Alla inlägg under juni 2013

Av Susan Öhrstedt - 30 juni 2013 21:36

Som ni har märkt har jag tagit en liten paus från bloggandet. Men nu är det dags att fortsätta berätta om det otroligt spännade Svensson-liv som jag lever ;)

Min man Patrik kom hem under 10 dagars leave från HMS Carlskrona och Adenviken. Då hade jag inte sett honom på 3 månader! Det var så kul och mysigt att ha honom hemma i 10 dagar och vi var mest hemma och höll på med trädgården. Vårt spännande Svensson-liv, eller borde säga Öhrstedts-liv bestod av nerhuggning av alla gräsytor som växt sig höga eftersom åkgräsklipparen inte gick igång förut, flistugg av en massa ris och en massa annat. Klart av vi slappade också med middag ute och midsommarfirande och fika med goa, nära vänner. Kan säga att det inte var kul att han skulle åka iväg igen men vet att det nu bara är cirka 1,5 månad tills vi ses igen.


Patrik började sin "semester" med att gå med grästrimmern där det var som värst med gräs. Åkgräsklipparen fick han så klart igång! Min handyman! Vissa saker som var fel på här hemma fixade han på typ 5 min :)


Patrik in action


Fika efter god middag som vi hade ätit på Barfota i Helsingborg. Tyra och Patrik ser rätt nöjd ut!


Jag är alltid nöjd...men mest nöjd med en kopp te i näven.


Kärleksbrunnar hittade vi några stycken när vi gick från norra hamnen till Gröningen


Närbild på midsommarstången som gjordes hemma hos 2:an och Maria


Våra drinkar under midsommarnatten


och så här kaxiga blev vi efter lite starkvaror ;)


Vi var lite romantiska också...ja, jag vet att jag förstör Patriks macho-image nu ;) Men vi fotade oss med de statyer som vi gjorde som våra bröllopsfoton eftersom det var här och runt omkring som vi föll för varandra en sommarnatt 1999.


och här var det Patriks tur!


Solnedgångspromenad i Landskrona


Där borta vid vattentornet snackade vi ordentligt med varandra första gången <3


 

Någon/några hade gjort jättefina skulpturer på stranden :)


Hoppas att ni inte bet sönder naglarna av att ha läst om vårt oerhört spännande och gastkramande Öhrstedts-liv?

Återkommer framöver om mer spännade kapitel i mitt/vårat liv ;)


Av Susan Öhrstedt - 13 juni 2013 21:00

Vilket paaartyyyy!!!!

Kommer leva länge på årets SRF tack vare underbara/härliga människor, sol, fest, bra musik och häng. Men det var konstigt att vara där utan min man Patrik och det tyckte även David min kusin som varit där med min man i cirka 10 år nu tillsammans. Men vi hade superkul ändå.


Jag testar min nybeställda SRF-klänning som kommer från Sweden Rock Shop.



Mun kusin David första kvällen i Backstage.



Growl-glasburen i mitten med kasta-underkläder-i-prick till vänster och flipperspel till höger, allt detta i Backstage



Så här mycket folk är det under dagarna på SRF


Hänger backstage igen med kusin David



Me, my self and I



En hårdrocksbruds accessoarer, ölen höll jag i näven \../



Min dotter Tyra kom över en dag och då gick vi upp på marknadsområdet utanför SRF för hon ville ha en Langos. Så här nöjd blir man efter en Langos :)



Man förstår att det är ett stort event när det finns egna akutbilar och doktorer på SRF



Syster Solveig med hela familjen Lundin chillandes i solen och lyssandes på Pugh Rogerfelt.



Så här ser en 9-årig hårdrockstjej ut



Backstage som var lite lungt för tillfället. David och jag satt och käkade mat från extrem foods, så gott, mums



Bild tagen på morgonkvisten efter hemgång från efterfest i en stuga. Jag festade inte så mycket men blev bjuden på te och Bullens pilsnerkorv + en massa skratt



Så här öde blir SRF på söndagen :( det är med ett visst vemod som man går till området denan dag



 

Jag känner mig lite sugen på att beställa mat och slå mig ner för en underbar lunch 


SRF:s bästa citat:

"Du är så snygg" kommentar från systerdotter Kinnda

"Svanka inte så mycket" sagt av en kille som skulle lära mig posa snyggt med rumpan, eh, jag sa att den är så här naturligt ;)


SRF:s mest uttjatade citat: (fast jag gillade det ändå)

"Vilken snygg klänning! Vart har du köpt den?"

"Du kan inte vara 43 år!" (dem menade nog att jag såg äldre ut ;))

"Du tränar va?"


Watch out SRF, here I come 2014!




Ovido - Quiz & Flashcards