Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Susan Öhrstedt - 21 mars 2011 20:38

"Du ska inte tro det blir sommar ifall inte någon sätter fart" Så sätt fart nu allihopa och sopa bort vintern så våren kan komma igång ordentligt och den härliga sommaren ta vid därefter.  



 

En härlig sommarbild från förra sommaren! Ser så gott och inbjudande ut att jag vill sätta mig på altanen nu och grilla.  

 


     

Skolning på gång av tomater, gurkor och penseér.

Gurkplantor som trängs och skriker efter mer plats!

Min lista över antingen tomat - eller gurkplantor och etiketter som sattes på krukorna som plantorna hamnade i.  

 


                 Så här går det till hos oss när ett träd behöver rätas upp! Som ni ser var det inte en lätt grej, fixad på fem minuter (vilket jag hade hoppats på). Fick användning av grejer som Patrik normalt använder på jobb (men säg det inte till någon). Sen åkte gammeltraktorn fram men se så fint det blev till slut.      



   

Patriks passform är fin ;)

Fönstrena används som hyllor i dagsläget.

Metabo-skruvdragare vs renoveringen på ovanvåningen. Vem vinner?


  

   

Renoveringen på ovanvåningen fortskrider.

Vattenpass och tumstock Patriks bästa vänner.

Vårt blivande vardagsrum, känns tryggt att brandsläckaren redan är på plats.

Jag, en mycket koncentrerad målare! 

Ovido - Quiz & Flashcards