Direktlänk till inlägg 26 april 2012

Att leva är en konst och att leva med sjukdom är konstigare ;)

Av Susan Öhrstedt - 26 april 2012 20:14

När någon måste hjälpa en att borsta håret då är man ganska slut/sjuk va? Det var så sjuk jag blev till slut och jag är en sådan person som kämpar på länge innan jag ber om hjälp eller vilar. Jag kände mig inte förkyld eller hade någon annan vanlig åkomma och började fundera över vad det kunde vara. Fick många ideér från vänner och bekanta och mycket besök till doktorn blev det. Jag försökte jobba efter att ha varit hemma en vecka och det gick så där.

Det hela började säkert för många år sedan men nu knackade det på dörren, eller snarare så brakade dörren in och på besök kom något som inte skulle vara tilfälligt visade det sig. Jag var trött, anfådd mycket snabbt i trappor, muskelsvag, spagettikänsla i kroppen, synrubbningar, yrsel och koncentrationssvårigheter. Till slut visste jag inte vad jag hade svarat folk i telefonen och vad jag egentligen skrivit i utredningar. Då var det dags att vila upp sig hemma och hoppas på att det skulle gå över. Men så blev det inte riktigt! 

Skriver mer om det framöver.  


 

Älskar orkideér och så här fin är den som blommar hemma just nu!


 

Sollyckan uppifrån en Lönn. Som jag älskar vårt ställe :)  

 
 
vuxenmamman

vuxenmamman

29 april 2012 14:58

Hej! Hittade din blogg via det jag tror är din syster. Jag har försökt komma in via en länk hos henne men inte lyckats förrän nu.
Jag är glad att jag hittat din blogg men inte glad för det du får gå igenom. Just nu går jag nog samma väg som du och i dagarna ska jag få besked på om det är fibromyalgi som jag drabbats av. Känner igen varenda sak du skriver och jag blir så ledsen....

Är du som jag en som alltid varit i gång och haft fullt upp? Är du som jag en som alltid funnits där för andra och fixat och trixat för att hjälpa?

Det är det som är det värsta för mig just nu. Orkar knappt med mig själv och än mindre med att hjälpa andra. Som tur är så är jag inte så dålig som du verkar vara.

KRAM

http://vuxenmamman.wordpress.com

Susan Öhrstedt

1 maj 2012 19:36

Intressant att höra från någon annan hur det kan vara i livet med eller utan sjukdomar. Men oerhört tråkigt att höra att du kanske också har samma sjukdom :(
Jag har alltid varit i gång och har tidigare funnits till väldigt mycket för andra.
Känner igen mig när du säger att man knappt orkar med sig själv.
Hoppas verkligen att du kommer finna harmoni mitt i livet med livet!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susan Öhrstedt - 2 juli 2013 19:00

Köksträdgården frodas, trots att det blivit lite kallare igen. Här är långbönan Red Noodle på gång och jag har aldrig tidigare odlad långbönor. Ska bli spännande att smaka på dessa sen när de är färdiga.     Blommande dill är så vackert ...

Av Susan Öhrstedt - 30 juni 2013 21:36

Som ni har märkt har jag tagit en liten paus från bloggandet. Men nu är det dags att fortsätta berätta om det otroligt spännade Svensson-liv som jag lever ;) Min man Patrik kom hem under 10 dagars leave från HMS Carlskrona och Adenviken. Då hade ja...

Av Susan Öhrstedt - 13 juni 2013 21:00

Vilket paaartyyyy!!!! Kommer leva länge på årets SRF tack vare underbara/härliga människor, sol, fest, bra musik och häng. Men det var konstigt att vara där utan min man Patrik och det tyckte även David min kusin som varit där med min man i cirka 1...

Av Susan Öhrstedt - 31 maj 2013 19:04

  En liten Patrik!         En något större Patrik!   Skål på dig älskling!   Coconut island när han åkte jorden runt (lumpen) med HMS Carlskrona   Snygging!   Vet inte om det är jag som tagit denna bild men ...

Av Susan Öhrstedt - 29 maj 2013 20:22

Just nu längtar jag så tills Patrik kommer hem! Men får vänta i ca tre veckor till innan han kommer hem för en veckas leave. Livet liksom naturen snurrar på, fast det känns som om att naturen bara blir vackrare och vackrare. Livet i sig blir nog ocks...

Ovido - Quiz & Flashcards