Alla inlägg den 4 december 2010

Av Susan Öhrstedt - 4 december 2010 21:11

Lite svårt att fokusera och koncentrera sig här hemma nu när nedräkningen pågår inför morgondagen. Klockan 10.00 anländer HMS Carlskrona i Karlskrona och äntligen får jag träffa min man igen. Fast nu har jag vant mig vid att vara ensam att det på ett sätt känns konstigt att jag har en man. Just nu tänker jag på hur det brukar vara när han är hemma men det minnet har bleknat något. Men det tar säkert inte lång tid förrän Patriks och min vardag börjar komma tillbaka igen. Att vara ifrån varandra så här långa stunder är nog inte bra ur ett kärleks - och förhållandeperspektiv. Visst längtar jag och har längtat väldigt mycket efter Patrik och kärleken finns där fortfarande.


Ordningen till en familj på tre börjar bli som det ska igen. Patrik har fått egen handuk i badrummet, hans huvudkuddar i sängen är på plats och foppatofflorna står framme i hallen. Tyra och Patrik lär bråka om hörnplatsen i hörnsoffan precis som tidigare och jag lär bli irriterad på alla prylar han lägger överallt i huset. Med andra ord så kommer Sollyckans vardag komma över oss snabbt igen. Kan knappt bärga mig tills imorgon!


Tror ni jag nöjer mig med att skriva bara detta om Patrik? Efter så lång tid borta! Kommer bli så skönt att ha någon att prata med om kvällarna, det har jag saknat väldigt mycket. Så mysigt det ska bli att ha honom vid min sida när vi ska sova. Att överhuvudtaget ha någon som hjälper och delar vardagens mödor med en. Fast detta blir bara en smygstart eftersom han ska tillbaka till båten igen sen för att avsluta allting, sen så.    


       

Bilder från när HMS Carlskrona kastade loss 13 mars 2010. Fast den med Puttes koj på är från dagen innan, vår avskedspresent till honom.   

Ovido - Quiz & Flashcards