Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Susan Öhrstedt - 6 juli 2010 20:13

Jag som skulle ha bloggat för en timme sedan...skulle bara starta bevattningen i köksträdgården. Jag och bara går inte ihop för det blir alltid så mycket bara hela tiden. För när jag var i köksträdgården var jag tvungen att ta lite bilder över den och så var det väldigt mycket mogna jordgubbar igen. Fick ihop 3 liter så vi äter jordgubbar nästan varje kväll så det sprutar ur alla ändar!

Tyra och jag var på Sofiero i söndags innan hon skulle jobba kvällspasset och avslutade det med lunch på Sofiero slott. Mysigt värre, vilket ni kan se av bilderna nedan.


       

Äppelpergolor med ett vattensprutande lejonhuvud på muren längst bort

Det strama möter det vilda

Nytt projekt till Patrik när han kommer hem. Vi har tänkt göra en köksbänksdel ute i trädgården så det blir roligare och enklare att laga mat ute om somrarna och detta hade verkligen passat bra i vår trädgård   


      

Något är fel på denna bild!

Nästa också, kanske...jag vet, Tyra! Närbildstudie taget av Tyra på oss

Sagolika Sofiero

På väg ner till stranden 


        

Tyra står och posar längst bort i fotot, under stammarna

Här kan man se till Danmark, inte långt mellan Helsingborg och Danmark

Tyra mätt och nöjd efter att ha ätit en STOR räkmacka, en annan fick nöja sig med en sallad som dessutom höll på at förstöra en tand för mig (Oliver)           

Ovido - Quiz & Flashcards