Alla inlägg den 10 juli 2010

Av Susan Öhrstedt - 10 juli 2010 10:41

Har glömt att svara på hur många fröpåasr som jag hade i min "lilla" frölåda. 251 stycken, inte dåligt va? Eller kanske rent av nördigt!

Började denna lördagsmorgon med Qigong ute i trädgården, helt underbart. Så nu är det dags att ta itu med livet, och en del av livet är tyvärr att hålla ordning och reda på sitt hus. Idag kommer vara en oerhört spännande dag då jag ska iträda rollen som fönsterputsare, IKEA-möbelmontör, kock och någon gång emellanåt när rollspelandet blir för jobbigt bara slappa. Då menar jag sola, bada och något gott att dricka...frestande att välja det sista under hela dagen. Men då kommer jag bli så stressad över att inte ha gjort någon nytta och förresten så kan jag inte göra något alls under en dag. Det skulle bara krypa i kroppen på mig då, lite svårt för att sitta still.


Nu blommar nästan alla rosor i trädgården, älskar när rossymfonin stämmer upp varje säsong. Mina apotekarosor fullkomligen svämmar över av blommor och doftar så underbart (marmelad av de blommorna är supergott). Rosen på bilden är någon helt annan sort!


  

Ebba ligger och slappar i värmen intill rosorna, jag är glad att jag inte har så mycket hår på kroppen i denna värmen!     


Ovido - Quiz & Flashcards