Alla inlägg den 12 november 2012

Av Susan Öhrstedt - 12 november 2012 15:28

Mina senaste dagar har jag spenderat mycket i sängen och soffan. Har inte orkat något annat pga förkylningen men nu börjar det vända och kommer gå till jobbet imorgon. Fast just nu är jag inte så himla sugen på mitt jobb då alla sliter och drar i en från alla håll och mycket skulle helst varit gjort för längesen :( Men jag hinner inte mer än det jag hinner och ibland tar saker längre tid då själva systemet behöver konfigureras. Och ni som känner mig vet att jag inte ger upp så lätt!


Ja, just det var på inspirationsdag i Göteborg i torsdags som var superbra med många intressanta föreläsare. David Batra, Petter, Mark Levengood, Johan Wester som konferencier med flera. Den inspirationen höll i sig ett tag...tills jag öppnade dagens mailskörd från jobbet. Ja, jag vet att jag är ledig men skulle bara kolla så chefen svarat på mitt mail om att jag var hemma och sjuk idag också. Men det skulle jag inte gjort då jag blev arg och irriterad (inte på chefen). Det får jag se till så att jag inte blir igen och det kan göras genom att man ber om saker på ett respektfullt sätt. Respekt var en utav huvudpunkterna under inspirationsföreläsningen.


Så under förkylningen har jag tittat på mycket Big Bang Theory och det är inte så lyckat när man inte kan skratta pga sönderhostade lungor och muskler. Så det fick bli tysta skratt och det är jag inte så bra på ;) Har vikit massor av tvätt och druckit kannevis med te. Just nu håller jag på att färga håret innan jag ska hoppa in i duschen. De små grå ska inte få vinna kampen den här gången heller. Nej, nu måste jag sluta då duschen kallar.   

Ovido - Quiz & Flashcards