Direktlänk till inlägg 30 december 2012

Sollyckans årskrönika 2012

Av Susan Öhrstedt - 30 december 2012 19:34

Från mörkaste svart, eller som min man säger ibland, "lika mörkt som i ett smearsle" till det betydligt ljusare livet. Så skulle man kunna sammanfatta mitt liv 2012. Men jag som gillar att skriva nöjer mig så klart inte med en endaste mening för 2012 ;)

Det har faktiskt hänt en del för hela familjen detta året, när jag tänker efter.


Januari:

Jag blir mer och mer trött och sjuk vilket givetvis påverkar hela familjen som måste ställa upp mer med saker som ska göras hemma.

  Snöänglar


Februari:

Blir till slut så dålig att jag inte orkar gå till jobbet, sjukskriven i slutet av februari.

   Ett utav många bröllopsfoton på Patrik och mig 2002-07-30


Mars:

Kommer inte ihåg om det var i Mars som jag fick reda på att jag har Fibromyalgi. Den 15 mars började jag som projektanställd som systemförvaltare.

  Åh, så gott de luktar


April:

Det är inte lätt att komma ihåg alla datum hit och dit men vid det här laget borde jag jobba 75 % och vara 25 % sjukskriven. Började också blogga någon gång på våren 2012.  

 Sollyckan


Maj:

Livet går sakta åt rätt håll igen och jobbar 100 %.

Underbar skir grönska genom bokhäcken

   

Juni:

Visste inte när livet var som allra jobbigast om jag skulle orka med att gå på Sweden Rock Festival. Men jag gjorde det :-) och var där med lite släkt,vänner och min man. Hade superkul och så avkopplande.

      SRF 2012


Juli:

Projektet som systemförvaltare förlängs hela tiden, vilket inte är mig emot då jag verkligen gillar det jobbet. Pratar med gamla och nya ägarna av marken intill vårt ställe om att stycka av mark till oss. Inga problem och ungefärliga kvm och pris fastställs.  

      Sommarbilder från Norje


Augusti:

Patrik, min man och jag hade nästan hela augusti tillsammans med semester. Tja, så mycket semester blev det inte i början då vi bytte panel och målade lite på logen, satte ner ny kulvert för el och vatten mm. Men fint blev det och jag orkade rent fysiskt med oerhört mycket. I slutet av augusti åkte vi till Rom i 5 dagar, så varmt, mysigt, gott och avkopplande det var.

      Kulvert, blommor och Rom


September:

Min projektanställning som systemförvaltare förlängs igen och en massa turer kring jobbet påbörjas som är oerhört påfrestande för alla inblandade. Tyra flyttar in i andra hand i en lägenhet i Helsingborg hos en arbetskamrat till mig. Min syster Solveig och jag gör vår efterlängtade resa till Floriaden.

     Floriaden

  

Oktober:

Ingen klarhet om tjänsten än då det är många inblandade som ska uttrycka sina åsikter helt enligt arbetsrätten. Min man får veta att HMS Carlskrona ska till Adenviken igen, han ansöker en tjänst där igen. Tittade på helt ny bil en helg och bestämde oss samma helg att det skulle bli en Hyndai i30, svart diesel.  

      Härliga skördemånaden oktober


November:

Nya bilen hämtas i Helsinborg den 1 november. Jag får tjänsten som systemförvaltare, precis som jag önskat länge. Patrik får tjänsten som skrovmekaniker igen på HMS Carlskrona. Kommunalt vatten och avlopp beviljas enligt gemensam ansökan vi på gatan skickade in i våras. Får papper från Lantmäteriet efter mycket om och men på avstyckningen. Ett utav många besök på banken bokas in. Tyra hittar en lägenhet centralt i Helsingborg med renoveringsbehov och en inte så centralt. Vi tittade på endast dessa två lägenheter innan bud lades på den ena.

    Hälsade på syster Lillemor i Norje


December:

Lägenhetsaffären gjordes upp med det allra sista den 10 dec och nu var den vår. Då Patrik påbörjar tjänst hos Marinen den 7 jan har vi tagit semester/tjänstledigt under jul och nyår. Renovering pågår för fullt av lägenheten som Tyra ska flytta till sen i januari/februari.

      Snöros, renovering och tippenkörningar


Sammanfattningsvis kan man nog utan överdrift säga att 2012 var året då mitt liv vände och att det varit stora investeringar under senare delen av 2012. Livet får gärna fortsätta i denna positiva anda men så många och stora investeringar har vi inte råd med 2013 ;)


Hoppas att ni alla får ett underbart 2013 :) Gott slut!


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susan Öhrstedt - 2 juli 2013 19:00

Köksträdgården frodas, trots att det blivit lite kallare igen. Här är långbönan Red Noodle på gång och jag har aldrig tidigare odlad långbönor. Ska bli spännande att smaka på dessa sen när de är färdiga.     Blommande dill är så vackert ...

Av Susan Öhrstedt - 30 juni 2013 21:36

Som ni har märkt har jag tagit en liten paus från bloggandet. Men nu är det dags att fortsätta berätta om det otroligt spännade Svensson-liv som jag lever ;) Min man Patrik kom hem under 10 dagars leave från HMS Carlskrona och Adenviken. Då hade ja...

Av Susan Öhrstedt - 13 juni 2013 21:00

Vilket paaartyyyy!!!! Kommer leva länge på årets SRF tack vare underbara/härliga människor, sol, fest, bra musik och häng. Men det var konstigt att vara där utan min man Patrik och det tyckte även David min kusin som varit där med min man i cirka 1...

Av Susan Öhrstedt - 31 maj 2013 19:04

  En liten Patrik!         En något större Patrik!   Skål på dig älskling!   Coconut island när han åkte jorden runt (lumpen) med HMS Carlskrona   Snygging!   Vet inte om det är jag som tagit denna bild men ...

Av Susan Öhrstedt - 29 maj 2013 20:22

Just nu längtar jag så tills Patrik kommer hem! Men får vänta i ca tre veckor till innan han kommer hem för en veckas leave. Livet liksom naturen snurrar på, fast det känns som om att naturen bara blir vackrare och vackrare. Livet i sig blir nog ocks...

Ovido - Quiz & Flashcards