Alla inlägg den 12 juli 2012

Av Susan Öhrstedt - 12 juli 2012 18:56

Inte kul med oväntat besök i datorn :( men Patrik fick ordning på det efter mycket jagande av Trojaner. Så därför har jag inte kunnat blogga på ett tag. Vad som är nytt under solen? Inte mycket tror jag. Jo, regeringen har fattat beslut om en ny mission ME03 och Patrik ska ansöka igen och då blir han iväg igen men inte så lång tid som förra gången. Sen har Patrik fått ett rejält lönelyft och det är väl lika med frugan i huset, för det är ändå dem som håller i kassan ;). Vad gäller min projektanställning som systemförvaltare så blir det förlängt tom sista september. Sen får vi se vad som händer. Tyra är på väg hemifrån och vem vet om det är för gott. Hon ska hyra en lägenhet i andra hand av en kompis till mig och hennes sambo under minst 6 mån. Tyra flyttar i början av september.

Om ni inte redan har förstått det så fullkomligen älskar jag moder jord och växter som jag vårdar i min egen plätt på jorden. Så därför blir det ytterliggare mer bilder på blommor i bloggen men denna gången handlar det om perenna växter.


   

Asien-inspirerade delen av trädgården. Tycker fingerborgsblommor är så fina trots att de är giftiga.



 

Inte varje dag man hittar en flygande blå ängel i trädgården!



 

Pioner kan man inte ha för mycket av och tyvärr har de blommat över hos mig nu :(



 

För mig är Lupiner lika med midsommar.



Den diskreta men ack så vackra daggkåpan.      

Ovido - Quiz & Flashcards