Direktlänk till inlägg 21 februari 2013

Lite blandat

Av Susan Öhrstedt - 21 februari 2013 19:01

Nu har jag äntligen skickat iväg ansökan till AFA om AGS-pengar som man kan få när man är sjukskriven. Tänkt på detta till och från och sagt till andra att ansöka om detta men glömmer det när det gäller en själv. Tydligen så har AFA personer som jobbar med uppsökande verksamhet och mig hittade dom via min blogg. Så någon nytta har bloggen gjort ;)


Trots att min hälsa sviktat/sviktar så har lägenheten som Tyra ska flytta in i blivit färdig :-) Tyra och Patrik har fått göra mer då jag inte varit med i lägenheten den sista tiden. Den blir så fin att jag nästan själv vill flytta in där. Men bara nästan. Tyra håller på att packa inför flytten som kommer ske på söndag. Bilder kommer på renoveringen framöver.


Min man kastar snart loss med HMS Carlskrona och blir borta i 6 mån med en permission runt midsommar. Jag känner mig mer stressad och pressad över det än vad jag egentligen vill erkänna för mig själv. Men jag har helt underbara vänner, grannar, Patriks arbetsgivare med flera som sagt att det bara är att höra av sig om det skulle vara något. Sådant värmer en "armywife"! Nu är ju det här hans andra mission, den förra var 2010 och hette ME02 och den är blir då ME03. Så vi har båda mer kunskap om vad det innebär dels för den som blir kvar hemma heller för den som åker iväg men det känns inte mindre för det i magen :o


Med tanke på att Patrik ska iväg snart så bokade jag Ystad Saltsjöbad för ca 2 månader sedan. Där var vi igår med övernattning, behandling i 90 min, tillgång till Spa, tre-rätters middag, frukostbuffé och afternoon tea. Det var verkligen avkopplande, gott, mysigt och alldeles underbart.


          

Lite bilder från förra missionen ME02. Snart står man där igen med ångest på kajen och vill helst vara någon helt annanstans på jorden. Patrik i sin uniform dagen D 2010.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susan Öhrstedt - 2 juli 2013 19:00

Köksträdgården frodas, trots att det blivit lite kallare igen. Här är långbönan Red Noodle på gång och jag har aldrig tidigare odlad långbönor. Ska bli spännande att smaka på dessa sen när de är färdiga.     Blommande dill är så vackert ...

Av Susan Öhrstedt - 30 juni 2013 21:36

Som ni har märkt har jag tagit en liten paus från bloggandet. Men nu är det dags att fortsätta berätta om det otroligt spännade Svensson-liv som jag lever ;) Min man Patrik kom hem under 10 dagars leave från HMS Carlskrona och Adenviken. Då hade ja...

Av Susan Öhrstedt - 13 juni 2013 21:00

Vilket paaartyyyy!!!! Kommer leva länge på årets SRF tack vare underbara/härliga människor, sol, fest, bra musik och häng. Men det var konstigt att vara där utan min man Patrik och det tyckte även David min kusin som varit där med min man i cirka 1...

Av Susan Öhrstedt - 31 maj 2013 19:04

  En liten Patrik!         En något större Patrik!   Skål på dig älskling!   Coconut island när han åkte jorden runt (lumpen) med HMS Carlskrona   Snygging!   Vet inte om det är jag som tagit denna bild men ...

Av Susan Öhrstedt - 29 maj 2013 20:22

Just nu längtar jag så tills Patrik kommer hem! Men får vänta i ca tre veckor till innan han kommer hem för en veckas leave. Livet liksom naturen snurrar på, fast det känns som om att naturen bara blir vackrare och vackrare. Livet i sig blir nog ocks...

Ovido - Quiz & Flashcards