Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Susan Öhrstedt - 21 januari 2013 19:18

Om ni vill se en orgie av foton på en lägenhets förfall till en snart färdigrenovrad lägenhet då ska ni kolla in detta!

Har bloggat tidigare om lägenheten då man kunde se hur det såg ut innan renoveringen påböjades och hur det såg ut när gamla köket var nerrivet. Varje helg har vi varit i lägenheten och Tyra någon gång mitt i veckan men det går framåt.


Efter att ha rivit ut de gamla golven la vi nytt klickgolv i form av ekparkett. Patrik håller på i Tyras blivande sovrum.


Dörrarna till badrum och sovrum målas av Tyra.



 Sovrumsgolvet är färdigt!



Patrik slipar vardagsrumsgolvet med hyrmaskin från Dennis.



Här polerar Patrik in oljan i det nyslipade ekstavsgolvet.



Lite grejer blir det när både möbler och renoveringsgrejer ska samsas på samma plats.



Allra första möbeln som kom upp i Tyras lägenhet. Tyra säger att det är till hennes läshörna men jag vet nog att det egentligen är min blivande läshörna ;)



och här ska det få plats ett kök!



Skåpmontering pågår i köket.



Mycke IKEA-grejer blir det när ett helt kök ska på plats.



Andra möbeln i lägenheten, en stor och skön myssoffa.



Taadaaa! Det börjar likna ett kök nu.



Andra sidan av köket med kyl/frys som ska få en integrerad lucka på sig. Sen är det två skåp med skjutdörrar och praktiska lådor i som kan dras ut. Kan verkligen rekommendera skjutdörrar till ett trängre kök, just som detta.



Nu är stenbänkskivorna, diskmaskinen, spishällen och diskhon på plats. 


Summa summarum...det har faktiskt hänt en del sen vi köpte lägenheten i mitten av dec. Jag har tyckt att de två sista helgerna inte har hänt särskilt mycket då det mest varit finlir men det flyter på bra. Förutom att vi fick problem med att överskåp och underskåp inte stämde riktig överens med varandra, det löste sig. Sen skulle jag tapetsera i lördags men då var det något blått i alla rullarna från tillverkningen så det vara bara att reklamera dom hos Flugger. Inga problem alls med att reklamera hos Flugger som dessutom ringde idag och sa att de måste beställas ända från Frankrike så de kommer inte förrän i slutet av veckan. Han som ringde var lite orolig över den fördröjda leveransen men helt okej med mig eftersom jag inte ska vara i lägenheten förrän till helgen ändå. Så gissa vart Patrik, Tyra och jag kommer vara i helgen? På Klockaregatan 2 B i Helsingborg :-)


    


Ovido - Quiz & Flashcards