Direktlänk till inlägg 13 juli 2010

Träningstävlar mot varandra trots helt olika förutsättningar!

Av Susan Öhrstedt - 13 juli 2010 19:57

Gissa vem som brände sig på stranden igår? När hon tog av sig bikinin såg det ut som hon hade en vit bikin på sig istället...lite röd och varm så det blev till att smörja in ofta med after sun. Idag verkar det mesta ha lugnat ner sig och brännan fick vila från solen strålar då Tyra jobbade.

Inte har energin legat på topp dessa otroligt varma dagar, fast jag måste nog säga emot mig själv då jag laddar upp en massa energi genom solen strålar att ta av när vinterns mörker sänker sig som en unken, blöt, tung och grånande filt över en. Brukar hoppas i poolen direkt efter jobbet och ligga och sola en stund innan sysslorna hemma ska göras. Så himla skönt och avslappnande (vem tror ni nästan alltid somnar?)


       

Som vanligt bilder på blommor, behöver jag tillägga att jag älskar blommor! 

Äntligen blommar min lilja som jag planterade för många år sedan

Mina Apotekarrosor fullkomligt badar i rosor nu 

De första rädisorna skördade


Patrik ringde för några dagar sedan och såg fram emot att gå i land någon/några dagar. Han tycker det händer alldeles för lite på båten nu, piraterna har lugnat sig nu när det går mer vågor på havet. Vilket i och för sig är bra men leder till tristess för dem på HMS Carlskrona. Patrik ligger i med träningen och han säger att han inte går ner något enligt vågen men jag såg sist han var hemma att han var mer trimmad nu. Jag tränar också nu, varannan dag och vi tävlar emot varandra vad gäller måttökning eller minskning. Jag hade mätt mig för över ett år sedan och mätte mig för två veckor sen och då hade jag redan minskat 7 cm i midjan och två cm på låren. På överarmarna hade jag ökat två cm, likaså över bröstet. Att få en sådan puschning innan varannandagsträning gör att man orkar och finner motivation att fortsätta. Beställde en Orbitreck/crosstrainer i förra veckan på Haléns och den kommer på torsdag, ska bli kul att börja träna med den! 


      

Vad gillar ni Tyras ordning på IKEA-plugg och skruvar? Jag hade inte alls en sådan fin ordning på mina, men jag fick ihop grejerna ändå!

Kan detta bli något vettigt?

Ja men se det blev det. Till vår pysselhörna som vi nyligen gjort iordning i det så kallade gästrummet. Ska bli så kul att gå upp där och pyssla utan att leta ihjäl sig efter grejerna och då hinner kreativiteten flyga sin kos långt bort    


  

Fönsterputsning på gång, och det är så roligt...
Men detta var betydligt roligare, hittade ett fint caféset på COOP Forum i Helsingborg. Det är vår favoritinredningsaffär Trästället i Skyrup som importerat dessa och skönt att slippa åka dit för att handla då den ligger en timmes bilfärd från oss. Snyggt va?

 
 
Ingen bild

Catharina

14 juli 2010 10:35

Fy för att bränna sig på solen.Vad duktig ni var på att fixa i hop hyllan. Jag tyckte det var nog jobbigt med ett enkelt skåp. Sköt om er!!

 
Ingen bild

soldat putte

14 juli 2010 18:37

Snyggt cafeset som du har köpt. Får väll prov sitta det när jag kommer hem. Passa på att njuta av värmen för det försvinner säkert när jag kommer hem igen:-). ha det gott gumman. puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susan Öhrstedt - 2 juli 2013 19:00

Köksträdgården frodas, trots att det blivit lite kallare igen. Här är långbönan Red Noodle på gång och jag har aldrig tidigare odlad långbönor. Ska bli spännande att smaka på dessa sen när de är färdiga.     Blommande dill är så vackert ...

Av Susan Öhrstedt - 30 juni 2013 21:36

Som ni har märkt har jag tagit en liten paus från bloggandet. Men nu är det dags att fortsätta berätta om det otroligt spännade Svensson-liv som jag lever ;) Min man Patrik kom hem under 10 dagars leave från HMS Carlskrona och Adenviken. Då hade ja...

Av Susan Öhrstedt - 13 juni 2013 21:00

Vilket paaartyyyy!!!! Kommer leva länge på årets SRF tack vare underbara/härliga människor, sol, fest, bra musik och häng. Men det var konstigt att vara där utan min man Patrik och det tyckte även David min kusin som varit där med min man i cirka 1...

Av Susan Öhrstedt - 31 maj 2013 19:04

  En liten Patrik!         En något större Patrik!   Skål på dig älskling!   Coconut island när han åkte jorden runt (lumpen) med HMS Carlskrona   Snygging!   Vet inte om det är jag som tagit denna bild men ...

Av Susan Öhrstedt - 29 maj 2013 20:22

Just nu längtar jag så tills Patrik kommer hem! Men får vänta i ca tre veckor till innan han kommer hem för en veckas leave. Livet liksom naturen snurrar på, fast det känns som om att naturen bara blir vackrare och vackrare. Livet i sig blir nog ocks...

Ovido - Quiz & Flashcards