Direktlänk till inlägg 20 juli 2010

Besök från Malmköping

Av Susan Öhrstedt - 20 juli 2010 19:49

Så har en vecka gått förbi av bara farten! Undras om jag överhuvudtaget hängde med i den veckan som passerats? Hur kan tid upplevas så olika från situation till situation och från det att man var barn till vuxen?


      

Åke fotar, vilket är en av hans stora intressen

Jag älskar döda träd och grenar, de är så vackra

Utsikt från Kullens fyr 


Fick besök av Pia och Åke, min moster och hennes gubbe. De kom i lördags och åkte vidare mot Halmstad idag, tisdag. Vi har hunnit med att umgås med sällskapspel, utflykt och bara varit. De fick lära sig spelet Med andra ord, och det är så kul! Tyra och jag vann stort första gången sen ändrade vi lagsammansättningarna och Tyras och mitt vinnade koncept grusades, men kul hade vi. På söndagen åkte vi till Kullen och stannade på Krapperups slott på vägen tillbaka. Höganäs outlet hann vi också med, Pia behövde köpa muggar hem och jag som inte skulle handla hittade så klart ett snyggt kuddfodral och överkast. Överkastet ska jag ha som filt i vardagsrummet, helt underbar med mycket färger av Anna O.

          

Mycket bilder blev det ju!

Alla utom byn, Mölle med båtarna i förgrunden är tagna på Krapperup. Det var en trolsk trädgård som gömde sig som en osedd skatt bakom slottet. Me like!

 

Efter det bar det av mot fika stund då Pias kaffesug började sätta in, det blev Flickorna Lundgren. Åke var lite uppgiven över att behöva stå i kö för att handla fika men det gick fort trots lång kö. Men att vänta 10 minuter på kaffe och saft, det var tålamodsprövande för Åke. Väldigt gott och det fanns två sorter som jag kunde äta, mums. Trevligt att slippa sitta och titta på när andra fikar! Dagen var inte slut med detta då Pia och Åke skulle bjuda mig på 40-årsmiddag i efterskott. Det blev thai/kinamat och jag åt så jag till och med fick håll hemma sen. Plats för godis fanns det sen senare på kvällen! Jag hoppas att jag varit en god värdinna och reseledare!  


 

Nu har jag äntligen hittat båten till Patrik när han är klar med missionen. Bara lite skillnad mot HMS Carlskrona


 Döda träd!         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susan Öhrstedt - 2 juli 2013 19:00

Köksträdgården frodas, trots att det blivit lite kallare igen. Här är långbönan Red Noodle på gång och jag har aldrig tidigare odlad långbönor. Ska bli spännande att smaka på dessa sen när de är färdiga.     Blommande dill är så vackert ...

Av Susan Öhrstedt - 30 juni 2013 21:36

Som ni har märkt har jag tagit en liten paus från bloggandet. Men nu är det dags att fortsätta berätta om det otroligt spännade Svensson-liv som jag lever ;) Min man Patrik kom hem under 10 dagars leave från HMS Carlskrona och Adenviken. Då hade ja...

Av Susan Öhrstedt - 13 juni 2013 21:00

Vilket paaartyyyy!!!! Kommer leva länge på årets SRF tack vare underbara/härliga människor, sol, fest, bra musik och häng. Men det var konstigt att vara där utan min man Patrik och det tyckte även David min kusin som varit där med min man i cirka 1...

Av Susan Öhrstedt - 31 maj 2013 19:04

  En liten Patrik!         En något större Patrik!   Skål på dig älskling!   Coconut island när han åkte jorden runt (lumpen) med HMS Carlskrona   Snygging!   Vet inte om det är jag som tagit denna bild men ...

Av Susan Öhrstedt - 29 maj 2013 20:22

Just nu längtar jag så tills Patrik kommer hem! Men får vänta i ca tre veckor till innan han kommer hem för en veckas leave. Livet liksom naturen snurrar på, fast det känns som om att naturen bara blir vackrare och vackrare. Livet i sig blir nog ocks...

Ovido - Quiz & Flashcards