Direktlänk till inlägg 22 juli 2010

Inavel och träning

Av Susan Öhrstedt - 22 juli 2010 20:03

Förra veckan var vi på Sjöbo marknad och som sig bör på marknader köpte vi godisremmar och gräddbullar/chokladtoppar. Kan säga att både tre lådor chokladtoppar och 10 stora remmar inte finns i detta hus längre...undras om grannen har snott dem ;) När jag är på någon tillställning som mycket byfolk besöker kan jag inte låta bli att undra om det inte sker inavel i vissa byar, med tanke på hur en del ser ut och för sig. Ja, jag vet att jag sticker ut hakan, att jag också kommer från en liten by och att man inte kan rå för hur man ser ut. Men då säger jag att till viss del kan man rå för hur man gör sig och för sig. Med andra ord finns det ytterligheter på Sjöbo marknad, både vad gäller varor och människor!


  

Vad tycks om Tyras och min picknickplats efter Sjöbo marknad?  Tyra innan vi gick in på kyrkogården, "kan man verkligen äta picknick här"? Mitt argument var att se hur det gör i vissa länder utomlands, så sagt och gjort!   

 

Nu över till något helt annat, mina ändrade träningsvanor. Det går bra förrutom att jag startat igång min ofta återkommande inflammation i höger knä. Vissa dagar är den väldigt svullen och gör ont. Suck, borde fattat innan jag gjorde utfall med benen att det inte skulle gå bra. Så nu försöker jag träna och samtidigt inte belasta knät för mycket. Tränar varannan dag med lite olika saker, såsom Zumba, stryketräning både med gymmaskin och med egen vikt samt hantlar, crosstraining och Qigong. Det ger resultat, inte enligt vågen men enligt måttbandet. Är så stolt över mig själv och detta ger mig energi att fortsätta.

Midjan minskat 1 cm och är nu 75 cm.

Låren minskat två cm och är nu 62 cm.

Överarmar ökat 1 cm och är nu 31 cm.

Stuss minskat två cm och är nu 105 cm.

Bröst ökat 2 cm och är nu 91 cm.

Allt detta har skett på en månad så jag måste träna rätt! Men det ser ändå lite utelämnande ut att skriva sina mått här, för jag har inte en perfekt kropp och somliga kanske tycker att jag är stor över låren till exempel (det gör jag). Jag vill ge er som funderar på att börja träna regelbundet en kick till att börja, för man mår så himla mycket bättre av det. Så sätt fart, upp och hoppa, ligg inte och dra dig!  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susan Öhrstedt - 2 juli 2013 19:00

Köksträdgården frodas, trots att det blivit lite kallare igen. Här är långbönan Red Noodle på gång och jag har aldrig tidigare odlad långbönor. Ska bli spännande att smaka på dessa sen när de är färdiga.     Blommande dill är så vackert ...

Av Susan Öhrstedt - 30 juni 2013 21:36

Som ni har märkt har jag tagit en liten paus från bloggandet. Men nu är det dags att fortsätta berätta om det otroligt spännade Svensson-liv som jag lever ;) Min man Patrik kom hem under 10 dagars leave från HMS Carlskrona och Adenviken. Då hade ja...

Av Susan Öhrstedt - 13 juni 2013 21:00

Vilket paaartyyyy!!!! Kommer leva länge på årets SRF tack vare underbara/härliga människor, sol, fest, bra musik och häng. Men det var konstigt att vara där utan min man Patrik och det tyckte även David min kusin som varit där med min man i cirka 1...

Av Susan Öhrstedt - 31 maj 2013 19:04

  En liten Patrik!         En något större Patrik!   Skål på dig älskling!   Coconut island när han åkte jorden runt (lumpen) med HMS Carlskrona   Snygging!   Vet inte om det är jag som tagit denna bild men ...

Av Susan Öhrstedt - 29 maj 2013 20:22

Just nu längtar jag så tills Patrik kommer hem! Men får vänta i ca tre veckor till innan han kommer hem för en veckas leave. Livet liksom naturen snurrar på, fast det känns som om att naturen bara blir vackrare och vackrare. Livet i sig blir nog ocks...

Ovido - Quiz & Flashcards