Alla inlägg den 31 oktober 2010

Av Susan Öhrstedt - 31 oktober 2010 20:22

Det är verkligen tur att Patrik kommer hem snart för det börjar kännas som om att vi inte bara har flera hav emellan oss. Jag vet inte om ni själva har varit med om det, men när telefonsamtalen börjar bli segdragna och mycket blir sagt som inte är av det mest väsentliga slaget då känns det inte kul längre. Den närhet som man kände förut med varandra har blivit lite tilltufsad och naggad på i kanterna. Leva med varandra fast samtidigt ifrån varandra är inte lätt. Distansförhållande är absolut den sista gången i mitt liv som jag vill uppleva eftersom det tär på en själv och det förhållande man har skapat tillsammans. Jag vet inte om Patrik upplever eller känner det på samma sätt som mig, troligen inte om jag känner honom rätt. Mannen som verkligen står med båda fötterna stadigt i den skånska myllan. Jag däremot är stadig på mitt viss och det innebär för mig att tänka och lyssna mycket på min inre röst, intuitionen.  Hittills i mitt liv så har faktiskt intuitionen stämt, även om jag ignorerat den så har intuitionskänslan visat sig vara helt rätt från början. Så det jag upplever nu med vårt förhållande stämmer säkert och det innebär att vi har lite att jobba med när Patrik kommer hem. Hoppas att jag denna gång kan vara ärlig med honom från början, så att det inte blir som det blev under sista permissionen. Då tog det några dagar innan jag sa hur jag kände och mådde, efter påtryckning från Patrik. För mitt eget bästa måste jag säga som det är direkt för annars kommer ångesten. Jag undrar om vi kommer klara av denna omställning och att det blir som det var innan han åkte iväg. Givetvis kommer vår historia hittills ihop spegla detta och då inser jag att har vi klarat av så mycket annat som tärt på vår relation då ska vi klara av detta också. Vet också att när min kära man läst detta blogginlägg så kommer han att tänka att nu analyserar min kära fru allting alltför mycket återigen. Fast detta kan vara ett sätt för mig att förbereda mig inför Patriks hemkomst. Allt som kan underlätta hans hemkomst är väl bara av godo?


  

Inte världens bästa bild på oss tre men Tyra har tagit den med sin mobil när vi stod och såg karnevalståget i Landskrona för två år sedan. Karnevalen i Landskrona ligger Patrik och mig väldigt varmt om hjärtat eftersom vi träffades där           

Ovido - Quiz & Flashcards