Direktlänk till inlägg 1 juli 2012

Bränne, bromsar och bad

Av Susan Öhrstedt - 1 juli 2012 18:43

Det oerhört spännande livet på Sollyckan fortsätter och idag har jag bråkat med pissmyror, rivit sönder överkroppen på argsinta björnbörssnår och vildsinta hallonbuskar, kämpat mot bromsar och mördarsniglar och slagit mig igenom ett syrensnår. Som ni förstår har jag pysslat i trädgården hela dagen idag och känner mig rätt nöjd med vad jag gjort :) Belv ett dopp i poolen också.

Just nu spelar Patrik Morden warfare 2 och Tyra pillade på sin telefon men hon ska fixa lite med middagsmaten nu, Fajitas. Ska bli så gott!

Fick hem bränne idag så nu blir det att lava ved de närmaste veckorna, eller snarare Patrik har lite att lava eftersom min rygg inte gillar den sysselsättningen :(. Fick och fick, man får väl pröjsa för allt här i livet ;).

Hoppas på en något sånär lugn arbetsvecka så jag hinner färdigt med saker som jag har planerat att beta av i tid inför semestern som i och för sig är om 4 veckor. Men bra att försöka vara ute i god tid för det kan dyka upp problem som man aldrig stött på tidigare som systemförvaltare och att det kan vara grejer som måste fixas nu. Det roligaste är när man själv kommer på lösningen på problemet :)


 

Som det växer i köksträdgården, närmast är det hallon sen lök och till vänster potatis och till höger längst bort är det jordgubbarna som gett ca 10 l ätbara och 3 l ruttna och säsongen har bara börjat :).


 

En trädgårdsarbetares röra ;) och fint blev det efter röjning under syrenerna och ansning av rosorna.

 

Små skira nävor som jag planerade för ca 4 år sedan under de uppstammade syrenerna.  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susan Öhrstedt - 2 juli 2013 19:00

Köksträdgården frodas, trots att det blivit lite kallare igen. Här är långbönan Red Noodle på gång och jag har aldrig tidigare odlad långbönor. Ska bli spännande att smaka på dessa sen när de är färdiga.     Blommande dill är så vackert ...

Av Susan Öhrstedt - 30 juni 2013 21:36

Som ni har märkt har jag tagit en liten paus från bloggandet. Men nu är det dags att fortsätta berätta om det otroligt spännade Svensson-liv som jag lever ;) Min man Patrik kom hem under 10 dagars leave från HMS Carlskrona och Adenviken. Då hade ja...

Av Susan Öhrstedt - 13 juni 2013 21:00

Vilket paaartyyyy!!!! Kommer leva länge på årets SRF tack vare underbara/härliga människor, sol, fest, bra musik och häng. Men det var konstigt att vara där utan min man Patrik och det tyckte även David min kusin som varit där med min man i cirka 1...

Av Susan Öhrstedt - 31 maj 2013 19:04

  En liten Patrik!         En något större Patrik!   Skål på dig älskling!   Coconut island när han åkte jorden runt (lumpen) med HMS Carlskrona   Snygging!   Vet inte om det är jag som tagit denna bild men ...

Av Susan Öhrstedt - 29 maj 2013 20:22

Just nu längtar jag så tills Patrik kommer hem! Men får vänta i ca tre veckor till innan han kommer hem för en veckas leave. Livet liksom naturen snurrar på, fast det känns som om att naturen bara blir vackrare och vackrare. Livet i sig blir nog ocks...

Ovido - Quiz & Flashcards