Direktlänk till inlägg 10 november 2012

Nytt projekt!

Av Susan Öhrstedt - 10 november 2012 14:51

Nu har vi blivit med bostadsrätt i Helsingborg. Så vi som inte har så mycket att göra i våra liv har nu ytterligare en till sak att fixa till. Lägenheten behöver i princip totalrenoveras. Men vi ser detta som en långsiktig investering och möjlighet för Tyra att bo i denna bostadsrätt sen när den är renoverad. Tyra skrev på kontraktet igår då hon måste stå som 100 % ägare på den enligt bostadsrättsföreningen. Så nu ska de godkänna henne och handpenning ska betalas inom en vecka till mäklaren. Sen blir det ett möte med inblandade för att göra upp det sista i affären.

Det är en tvåa på ca 53 kvm centralt i Helsingborg på tredje våningen, hiss finns och området heter Eneborg. Den var ute för 450 000 men jag la ett bud på 400 000 för att se hur de reagerade. De gav då ett motbud på 420 000 vilket jag accepterade. Detta har Patrik och jag tagit lån på + renoveringen som vi beräknat till ca 70 000. Badrummet behöver inte göras vid i dagsläget så det väntar vi med några år till. Som ni ser på bilderna så är väl badrummet inte så snyggt men allt kakel och fogar överallt sitter där det ska så det får duga. Men hela köket ska blåsas och nytt ska in. Ja, som sagt nu vet vi efter den 10 dec vart vi ska vara efter jobbet och på helger ;)


    Köket från båda hållen. Man kan inte se på bilderna att det skabbigt men det är det och spisen är helt sönderkokt. Men inga fuktskador någonstans. Så bort med allting + golvet. Måla och eventullt ta bort en nedsäkning i taket ovanför köksskåpen. Nya lister mm.


    Sovrummet som vetter mot innergården. Nytt golv, målas överallt och nya lister.


    Badrummet där badkar och skåpet åker ut. Får se om handfatet går att rikta upp lite, hänger i framkanten. Göra någon smart duschlösning med kanske glasvägg och duschdraperi och eventuellt nya blandare.


  Lägenhetens största rum som vetter ut mot stora vägen. Balkong finns men är nog inte så mysig att använda pga ljudet från vägen. Det ligger ett gamalt stavparkettgolv där som vi kommer slipa och olja, måla överallt och nya lister.


Vi har redan räknat ut all materialkostnad och därför valt stilen på lägenheten tillsammans med Tyra. Jag tror att det kommer att bli fint när det är färdigt. Har tagit semester över jul och nyår och har en känsla av att mycket av den tiden kommer läggas på denna lägenhet. Så det blir inte mycket till jul - och nyårsfirande i år. Men det gör inget :-)     


 
 
SOLAN

SOLAN

10 november 2012 16:06

Den kommer bli kanon fin

http://Lillboda.webblogg.se

Susan Öhrstedt

11 november 2012 16:01

Hoppas verkligen det. Ska erkänna att det är riktigt kul då detta är något som blir färdigt i varje fall, till skillnad från vår avstyckade gård :O

 
Ingen bild

Cat

10 december 2012 09:24

Ta det lugnt och stressa inte. Låt det ta lite tid, kom i håg allt har sin tid... Och det blir klar, oftast.

Susan Öhrstedt

16 december 2012 16:44

Ja, men det är inte alltid så lätt...särskilt på jobbet. Vill alltid vara så duktig och ambitiös. Men jag vet också att allting tar sin tid men det är svårt när det är många saker som det ska grejas med samtidigt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susan Öhrstedt - 2 juli 2013 19:00

Köksträdgården frodas, trots att det blivit lite kallare igen. Här är långbönan Red Noodle på gång och jag har aldrig tidigare odlad långbönor. Ska bli spännande att smaka på dessa sen när de är färdiga.     Blommande dill är så vackert ...

Av Susan Öhrstedt - 30 juni 2013 21:36

Som ni har märkt har jag tagit en liten paus från bloggandet. Men nu är det dags att fortsätta berätta om det otroligt spännade Svensson-liv som jag lever ;) Min man Patrik kom hem under 10 dagars leave från HMS Carlskrona och Adenviken. Då hade ja...

Av Susan Öhrstedt - 13 juni 2013 21:00

Vilket paaartyyyy!!!! Kommer leva länge på årets SRF tack vare underbara/härliga människor, sol, fest, bra musik och häng. Men det var konstigt att vara där utan min man Patrik och det tyckte även David min kusin som varit där med min man i cirka 1...

Av Susan Öhrstedt - 31 maj 2013 19:04

  En liten Patrik!         En något större Patrik!   Skål på dig älskling!   Coconut island när han åkte jorden runt (lumpen) med HMS Carlskrona   Snygging!   Vet inte om det är jag som tagit denna bild men ...

Av Susan Öhrstedt - 29 maj 2013 20:22

Just nu längtar jag så tills Patrik kommer hem! Men får vänta i ca tre veckor till innan han kommer hem för en veckas leave. Livet liksom naturen snurrar på, fast det känns som om att naturen bara blir vackrare och vackrare. Livet i sig blir nog ocks...

Ovido - Quiz & Flashcards