Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

Vinter i Skåne

Av Susan Öhrstedt - 15 januari 2013 19:58

Berg och dalbana är en bra beskrivning för mina känslor denna period som fibromylgin är sämre. Tänk, när jag är "frisk" så har jag så mycket bättre självförtroende men när jag blir sämre så sjunker självförtroendet snabbt.

Hur gör ni andra som lever med kroniska sjukdomar som går i skov för att det inte ska trycka ner er ?


Livet snurrar på och Patrik, min man är på sin andra vecka nu med utbildning i Karlskrona inför missionen med HMS Carlskrona. Så det innebär att jag numera är ensam hemma i veckorna och det har gått bra hittills. Nu har det i och för sig inte pågått så länge men skönt att han kommer hem varje helg ända tills det är dags att kasta loss. Fast man kan aldrig veta om det blir att han blir kvar i Carlskrona någon eller några helger men så är det att ha Försvarsmakten som arbetsgivare.


Jobbade hemifrån idag, vilket är ett privilegium att få göra och gynnar min återhämtning från skov med fibromyalgin bra. Trots att jag inte orkar så mycket just nu så tog jag en liten lunchpromenad idag med vår hund Ebba på stubbåkern. Gick lungt och det var så skönt med kall luft, solstrålar mot ansiktet och lite snö på marken. Det är verkligen en skatt och ett tillfälligt paradis att göra sådana här saker :-)


Imorgon kör jag till jobbet igen och får köra en omväg pga den omfattande olyckan som skett vid Åstorp på Tranarpsbron. Usch, så tragiskt för alla som drabbats idag. Den sträckan som jag kör på motorvägen, från Hyllinge till Örkelljunga skiftar på vintern snabbt i väglag och sikt så det blir nästan alltid att jag kör saktare ungefär från där olyckan skett och avfarten till Örkelljunga. Givetvis tvärtom på hemvägen men jag kan erkänna att jag nog haft tur hittills, eller haft en skyddsängel som vakat över mig. För ibland har det kommit blixthalka som jag lyckats klara ut.


Vårt hus från stubbåkern



Vy från lunchpromenaden



En stubbåker är också vacker ;)



    Lite bilder från trädgården 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susan Öhrstedt - 2 juli 2013 19:00

Köksträdgården frodas, trots att det blivit lite kallare igen. Här är långbönan Red Noodle på gång och jag har aldrig tidigare odlad långbönor. Ska bli spännande att smaka på dessa sen när de är färdiga.     Blommande dill är så vackert ...

Av Susan Öhrstedt - 30 juni 2013 21:36

Som ni har märkt har jag tagit en liten paus från bloggandet. Men nu är det dags att fortsätta berätta om det otroligt spännade Svensson-liv som jag lever ;) Min man Patrik kom hem under 10 dagars leave från HMS Carlskrona och Adenviken. Då hade ja...

Av Susan Öhrstedt - 13 juni 2013 21:00

Vilket paaartyyyy!!!! Kommer leva länge på årets SRF tack vare underbara/härliga människor, sol, fest, bra musik och häng. Men det var konstigt att vara där utan min man Patrik och det tyckte även David min kusin som varit där med min man i cirka 1...

Av Susan Öhrstedt - 31 maj 2013 19:04

  En liten Patrik!         En något större Patrik!   Skål på dig älskling!   Coconut island när han åkte jorden runt (lumpen) med HMS Carlskrona   Snygging!   Vet inte om det är jag som tagit denna bild men ...

Av Susan Öhrstedt - 29 maj 2013 20:22

Just nu längtar jag så tills Patrik kommer hem! Men får vänta i ca tre veckor till innan han kommer hem för en veckas leave. Livet liksom naturen snurrar på, fast det känns som om att naturen bara blir vackrare och vackrare. Livet i sig blir nog ocks...

Ovido - Quiz & Flashcards