Direktlänk till inlägg 14 mars 2013

Losskastning HMS Carlskrona

Av Susan Öhrstedt - 14 mars 2013 19:09

Så kom den där dagen som jag egentligen helst vill slippa men reser någon bort så är det ett måste att skiljas åt ett tag. Blir pirrig i magen bara jag tänker på detta och illamående. Men jag vet att han kommer tillbaka hem igen. Men vi hade en sista tid tillsammans innan han åkte iväg mot Adenviken. Jag körde direkt från Örkelljunga efter jobbet till Karlskrona. Sen hämtade jag upp Patrik nere vid huvudentren och chekade in på hotellet sen gick vi till en restaurang och åt gott. Kvällen fortsatte på en pub med några öl, prat och lite snack även med några av Patriks kollegor på båten. Patrik och jag var inte kvar så länge, helt trötta och slut gick vi till hotellet. Upp vid 6.30 eftersom Patrik skulle till båten runt 7 men vi åt frukost på hotellet först. Sen sågs vi i Amiralitetskyrkan efter avresekorumet var avslutat. Då kunde de anhöriga följa med ombord en stund för rundvisning och lite fika. Men eftersom jag sett den för tre år sen så gick vi inte runt på hela båten. Var mest i skrov-verkstaden. Tiden gick fort och helt plötsligt ropades det ut i högtalarna att det var dags för anhöriga att lämna båten. Så stod jag där igen på kajen med kameran i högsta hugg, bankande hjärta, upprorisk mage och redan längtan och saknad efter min man.



Här kommer några rader som Patrik skrev för ca en vecka sen:    


Kärringen ville jag skulle skriva lite hur det är att vara tillbaka på båten igen. Det var en konstig känsla när jag gick mot båten å såg den igen för första gången på två år. När man väl gick ombord känndes det som man hade varit hemma på semester å var tillbaka på jobbet. Man kände igen vissa mäniskor men det var en del nya ansikten att lära sig. Dom som jag jobbar mest med är samma gäng som förra gången vilket är skit kul för vi trivs mycket bra ihop. Jag sov I samma säng som sist så man sover som ett litet barn man känner sig “hemma” . nu går man bara å väntar på att vi ska kasta loss å dra till värmen, är så trött på vinter å kyla.


       

Bild 1) Patrik så stolt över skrov-verkstaden 

Bild 2) Allting sjösurrat och klart

Bild 3) Fin skylt på båten

Bild 4) HMS Carlskrona P 04


Hoppas de inte behöver använda den här!


Innan losskastningen


 

Patrik är inte med på denna bilden då han står närmare fören


       

Bild 1) Jag och en massa anhöriga och nyfikna på staben

Bild 2) Helikoptrar som cirkulerade runt HMS Carlskrona för eskort ur hamnen

Bild 3) Flaggan på plats

Bild 4) Helikoptrarna i närbild


Inga tampar/trossar som håller fast båten nu


Backen i


Snart rättvänd


Eskort ut av helikoptrar och båtar


 

Hej då älskling        





 
 
Ingen bild

pia

20 mars 2013 09:39

Tänk att tiden gått så fort. Tycker inte det är så länge sedan Patrik kom hem igen, efter första resan. Hoppas allt går bra även denna gång. Tänker på er. Ha det så gott. Kram Pia o Åke

Susan Öhrstedt

20 mars 2013 21:15

Ja, det var 3 år sen som han var iväg. Saknar honom redan och då har det bara gått 1 v. Men snart är han hemma på permis igen :-) ha det gott!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susan Öhrstedt - 2 juli 2013 19:00

Köksträdgården frodas, trots att det blivit lite kallare igen. Här är långbönan Red Noodle på gång och jag har aldrig tidigare odlad långbönor. Ska bli spännande att smaka på dessa sen när de är färdiga.     Blommande dill är så vackert ...

Av Susan Öhrstedt - 30 juni 2013 21:36

Som ni har märkt har jag tagit en liten paus från bloggandet. Men nu är det dags att fortsätta berätta om det otroligt spännade Svensson-liv som jag lever ;) Min man Patrik kom hem under 10 dagars leave från HMS Carlskrona och Adenviken. Då hade ja...

Av Susan Öhrstedt - 13 juni 2013 21:00

Vilket paaartyyyy!!!! Kommer leva länge på årets SRF tack vare underbara/härliga människor, sol, fest, bra musik och häng. Men det var konstigt att vara där utan min man Patrik och det tyckte även David min kusin som varit där med min man i cirka 1...

Av Susan Öhrstedt - 31 maj 2013 19:04

  En liten Patrik!         En något större Patrik!   Skål på dig älskling!   Coconut island när han åkte jorden runt (lumpen) med HMS Carlskrona   Snygging!   Vet inte om det är jag som tagit denna bild men ...

Av Susan Öhrstedt - 29 maj 2013 20:22

Just nu längtar jag så tills Patrik kommer hem! Men får vänta i ca tre veckor till innan han kommer hem för en veckas leave. Livet liksom naturen snurrar på, fast det känns som om att naturen bara blir vackrare och vackrare. Livet i sig blir nog ocks...

Ovido - Quiz & Flashcards