Direktlänk till inlägg 11 maj 2010

...och allting bara snurrar på...

Av Susan Öhrstedt - 11 maj 2010 20:43

Qigong

Sotat skorstenen och pannan

Plockat hundbajs

Målat panel

Hjälpt Tyra med läxa

Tvättat

Duschat

Veckohandlat mat

Filmtajm med Tyra och godis på kvällen J  

Så här såg min söndag ut och inser att det är ett hårt liv att leva som hemlig agent. För vem kan väl ana att en människa med dessa söndagsgöromål egentligen jobbar undercover. Så det är därför som jag inte har haft tid att skriva den sista tiden, eftersom jag varit på uppdrag. Men lov att inte säga något till någon.


Tyra gör iordning mig i håret inför Lisa Nilsson-konserten, snygg uppsättning!


Sminkad och fixad i håret, hoppade över Tomahawkstucket denna gången!


Lördagen var inte alls så produktiv, målade lite panel och plockade lite här och där i huset. Sen bar det av in till Helsingborg för att käka på en kina och sen ta båten över till Helsingör. Lisa Nilsson började 9 och det var en bra show där hon bjöd mycket på sig själv genom små berättelser mellan låtarna. Vi var fyra tjejer men skulle kunna tro att det var PRO som var ute, för när konserten var slut gäspade vi i kors och ville bara hem och sova.

      Ebba har också blivit stylad men skippade att göra iordning en frisyr på henne. Det var jobbigt nog att tvätta henne och som ni ser verkligen ääälskaaar hon detta!


  

Så här ser det ut varje morgon hos oss, dvs Ebba gör allt för att Casper inte ska komma till sin matskål utan att först ha kelat och lekt med henne


Stressen på jobbet börjar nå i varje fall min gräns, jag vet att det är så när tårarna ligger nära emellanåt. För mig är det ett tecken på att jag pressar mig själv för hårt men det är svårt att stoppa när man väl är inne i ett stim av massor som måste göras eller helst ha gjorts igår. Men vi får hoppas att vi snart får in någon extra personal som kan jobba under kollegans sjukskrivning. Annars slutar det med att vi alla blir sjukskrivna, inte så bra. Tyra praktiserar på mitt jobb hos mig och det är kul att höra hennes reflektioner om mig och mitt jobb. ”Jag skulle aldrig palla och prata med så jobbiga människor”. Sagt efter fyra telefonsamtal för att ordna en bra hemgång från sjukhuset där sjukhuset ville en sak och anhörig en annan sak. ”Du är så långsam under vårdplaneringarna” Detta ansåg Tyra efter att varit med på några vårdplaneringar och hon tycker att jag inte är tillräckligt snabb. Men ibland måste det få ta tid då gamla människor inte hänger med lika bra som yngre. Sen måste man låta både anhöriga och den det gäller få fundera lite mellan allt prat under en vårdplanering. Det ska bli intressant att läsa hennes rapport om vår stress och hälsa på jobbet. Gissa om jag ska ge socialchefen ett exemplar!             

 
 
Ingen bild

soldat putte

12 maj 2010 15:16

vad duktiga ni är som badar ebba nu när jag är borta :-). Som jag har sakt innan man hinner inte mer än man hinner och det är inte lönt att stressa utan göra rätt och bra direkt. Du kan ju inte bära upp hela världen på dina axlar eller hur?
puss och ha det så gått så ses vi snart

 
Ingen bild

Catharina

13 maj 2010 20:49

Ta inte på dig för mycket! Det har redan jag gjort förut..men nu försöker jag ta det lugnt och njuta av våren och allt den bjuder på. Fast man måste ju.. för ens egen del. Sköt om Dig!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susan Öhrstedt - 2 juli 2013 19:00

Köksträdgården frodas, trots att det blivit lite kallare igen. Här är långbönan Red Noodle på gång och jag har aldrig tidigare odlad långbönor. Ska bli spännande att smaka på dessa sen när de är färdiga.     Blommande dill är så vackert ...

Av Susan Öhrstedt - 30 juni 2013 21:36

Som ni har märkt har jag tagit en liten paus från bloggandet. Men nu är det dags att fortsätta berätta om det otroligt spännade Svensson-liv som jag lever ;) Min man Patrik kom hem under 10 dagars leave från HMS Carlskrona och Adenviken. Då hade ja...

Av Susan Öhrstedt - 13 juni 2013 21:00

Vilket paaartyyyy!!!! Kommer leva länge på årets SRF tack vare underbara/härliga människor, sol, fest, bra musik och häng. Men det var konstigt att vara där utan min man Patrik och det tyckte även David min kusin som varit där med min man i cirka 1...

Av Susan Öhrstedt - 31 maj 2013 19:04

  En liten Patrik!         En något större Patrik!   Skål på dig älskling!   Coconut island när han åkte jorden runt (lumpen) med HMS Carlskrona   Snygging!   Vet inte om det är jag som tagit denna bild men ...

Av Susan Öhrstedt - 29 maj 2013 20:22

Just nu längtar jag så tills Patrik kommer hem! Men får vänta i ca tre veckor till innan han kommer hem för en veckas leave. Livet liksom naturen snurrar på, fast det känns som om att naturen bara blir vackrare och vackrare. Livet i sig blir nog ocks...

Ovido - Quiz & Flashcards