Alla inlägg den 15 juni 2010

Av Susan Öhrstedt - 15 juni 2010 21:02

Vilken omtumlande upplevelse det har varit under Sweden Rock Festival! Visst hade jag väl lite tankar och idéer om hur det skulle kunna var där men verkligheten överträffar nästan alltid visionen man har av en sak innan man upplever det. Jag har verkligen blivit duktigt biten av hårdrocksdraken, lyssnar på hårdrock till och med på jobbet numera. 35 000 likasinnade på samma ställe kan bara bli en hit, människor är så himla härliga och underbara på SRF. Sen finns det alltid rötägg som inte vet hur man uppför sig i publikhaven under spelningarna. Jag har också kommit fram till att det är ett perfekt ställe om du skulle vilja träffa någon eller bara ha kul för en kort stund. Trots att min man stod intill mig under eller inför spelningar så kom det ändå fram killar och började småsnacka (läs flörta) med en. Men priset tog en tjej som en annan dag hade spanat in min SRF-klänning (fast det var nog inte det hon hade spanat in) och som dök upp igen dagen efter med kamera för att fota mig och utforska mitt ena bröst. Fast han som visade hela klockspelet var nog ändå värst. Om man böjer sig fram i en liten kortkort rosa läderkjol och utan att ha lyckats få in paketet i en punghållare så kommer det oundvikligen att titta fram förr eller senare. Han såg i och för sig mycket lycklig ut, en riktig exhibitionist. Jag hade superkul och är fortfarande sliten efter fyra dagars SRF-festande! Vem tror ni kommer vara där nästa år?


   

Paus för trötta hårdrocksben och kusin David och hans kompis Berra chillar också lite (De i gult).

Så här kanske man ska se ut nästa år? 

Måste hålla mig i kontakt med världen utanför SRF


       

David, kusin och Mattias, svåger rockar loss, trots regn.

Solveig, min syster och hennes barn lyssnar på hårdrock och Patrik står också med i klungan.

Han som visade hela klockspelet när han böjde sig ner och jag råkade givetvis stå bakom honom då!  


      

Så här glada blev både jag och svåger Mattias när det vankas öl

Solveig, syster med sin familj. Söta hörselkåpor!

Dagen efter SRF, bara lite folktomt


Rivning pågår av en scen 

Ovido - Quiz & Flashcards