Alla inlägg den 20 juni 2010

Av Susan Öhrstedt - 20 juni 2010 20:45

      

Blivande kålrot!

Min bibel vad gäller mina odlingar i köksträdgården

Någon som kan gissa hur många fröpåsar som ligger i denna låda?


Skulle inte odla något i år eftersom Patrik inte är hemma denna odlingsäsong. Det är nog att göra med den övriga trädgården så att pyssla även med köksträdgården innebär mer att göra och då kan det var bra att vara två om sysslorna. Men tror ni att jag kunde hålla mig från att smutsa ner mina fingrar, krypa på knä, sprätta fröpåsar och rensa ogräs! Nej, det började klia som *** i mina fingrar och än var det inte för sent att börja odla. Allt var förberett för Patrik så han kunde vändgräva i landen när han kom hem från Somalia. Tyvärr så klarar min rygg inte av det längre. Satte en massa frön 2010-06-05 och det mesta har kommit upp vid det här laget. Det är bara persiljeroten och palsternackan som inte vågat visa sina blyga anleten ännu. Medans vi var på Sweden Rock Festival hände det mycket i köksträdgården för när vi kom hem hade många av fröna tagit sig. Snart kan vi skörda de första jodgubbarna, ser fram emot det!  


      

Så här raka och fina blev raderna i år, det är inte alltid jag lyckas med det eftersom jag brukar köra på fri hand.

En överblick över köksträdgården 2010-06-05

Pausa måste man göra och helst med en kall öl i vilooasen


     

Tyra hängde upp mysbeslysning idag i vilooasen som finns i köksträdgården

Det var en djungel ut i trädgården idag! Men vad är det för odjur som lurar i buskarna?

Dessa spröda plantor kommer att bli underbart god sötfänkål


   Allium i närbild, de har så vackra blommor!        

Ovido - Quiz & Flashcards