Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Susan Öhrstedt - 8 februari 2010 19:37

Det händer inte så mycket nytt på Patrik-fronten numera. I början var det mycket nytt att lära sig och öva på men nu har det lugnat sig lite. Förra veckan fick Patrik rimfrost både här och där då han var ute om dagarna på däck och övade helikopterlandningar med fastsurrning och förberedelser inför helikopterstarter. Den här veckan blir det också mycket sådana övningar fast på kvällstid istället.  Det ser ut som att Patrik blir mindre och mindre för varje vecka som han kommer hem från Karlskrona. Tränar väldigt mycket mot hur det var innan han blev militär men han säger att det inte syns något på vågen numera, men jag ser det tydligt i hans ansikte.


Jag har utnyttjat snön i massor under tre dagar, åkt skidor och det är bland det bästa jag vet. Så underbart att svischa fram på snön och röra på fläsket lite, och stanna och fotografera lite här och där längs med spåret.  Vilket ni kan se av nedanstående bilder!


Nere i får/kohagen

  

 

Mina favortiträd!

 

 

Ett bo för harar

 

 

Här måste jag krypa mellan taggtråden för att komma hemåt igen

 

 

Starr i närbild

 

Så vackert när snön är så orörd 

  Tyra och jag hemma från första skidturen

    Vårat ställe

   

Jag på väg mot nya spår 

 

Patrik hjälper till med maten och det händer inte varje dag och då blir man så här glad som på nedanstående bild. Lite kärlek i köket behövs alltid<3 (får nog börja med hårnät på Patrik) 

    

     

Ovido - Quiz & Flashcards