Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

Renoveringen fortsätter och fortsätter och fortsätter och.........

Av Susan Öhrstedt - 16 februari 2010 19:57

Som ni kan se av bilderna kommer vi inte ifrån renoveringen av huset och det verkar aldrig ta slut heller!

   Samarbeta får man göra mycket under en renovering och det kanske inte alltid fungerar så bra. Patrik och jag sågar ut för en eldosa på panelen, vilket vi fick göra om ett antal gånger innan den passade.

    Jag sågar till panelen som ska sitta på kattvindarna. Tänk att jag fär låna Patriks leksaker!

  

För den observanta kan ni se att renoveringen har pågått ett tag. När köptes denna färgburk? 

 

  

Patrik fixar med OSB-skivorna och denna var relativt enkel att sätta dit men vissa...kan dra åt....eller så har man ett hus som är rakt överallt! 

 

I mån av tid och ork fixar jag lite på ovanvåningen i veckorna, under tiden som Patrik är i Karlskrona. Skruvar fast panelen på kattvindarna.

 
 
Solan

Solan

16 februari 2010 20:19

Har du inte lärt dig att renovering aldrig tar slut.???? Här har vi get upp hoppet på att de ska bli helt färdigt ;)

http://www-happyourskennel.com

 
Ingen bild

Davva

16 februari 2010 21:40

Bidde då en massa hål i skivan ;-D. Även färh har väl bästföre datum?

 
Ingen bild

Susan

17 februari 2010 19:31

Solveig: jo, jag vet att det aldrig tar slut men det värsta borde ta slut någongång så man bara kan underhålla skiten istället;)
David: I skivan blev det ett hål men den var hela tiden för liten och vi kunde inte använda hålsågen då det var hål på sidan som skulle sågas ur. Färg har säkert bästföredatum men den verkar fästa och ser ut som den ska i varje fall. men vilket datum sotg det då?

 
Ingen bild

Davva

19 februari 2010 19:28

5/6-06.. De är väl färskvara ?? inte vet jag...

 
Ingen bild

Davva

19 februari 2010 19:29

eller kankse 8/6-06..... D-)

 
Ingen bild

Catharina

20 februari 2010 13:59

Imponerad över erat jobb! Vad fint det ska bli! Fast visst det kan ta tid, nu mera går ju tiden så fort!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susan Öhrstedt - 2 juli 2013 19:00

Köksträdgården frodas, trots att det blivit lite kallare igen. Här är långbönan Red Noodle på gång och jag har aldrig tidigare odlad långbönor. Ska bli spännande att smaka på dessa sen när de är färdiga.     Blommande dill är så vackert ...

Av Susan Öhrstedt - 30 juni 2013 21:36

Som ni har märkt har jag tagit en liten paus från bloggandet. Men nu är det dags att fortsätta berätta om det otroligt spännade Svensson-liv som jag lever ;) Min man Patrik kom hem under 10 dagars leave från HMS Carlskrona och Adenviken. Då hade ja...

Av Susan Öhrstedt - 13 juni 2013 21:00

Vilket paaartyyyy!!!! Kommer leva länge på årets SRF tack vare underbara/härliga människor, sol, fest, bra musik och häng. Men det var konstigt att vara där utan min man Patrik och det tyckte även David min kusin som varit där med min man i cirka 1...

Av Susan Öhrstedt - 31 maj 2013 19:04

  En liten Patrik!         En något större Patrik!   Skål på dig älskling!   Coconut island när han åkte jorden runt (lumpen) med HMS Carlskrona   Snygging!   Vet inte om det är jag som tagit denna bild men ...

Av Susan Öhrstedt - 29 maj 2013 20:22

Just nu längtar jag så tills Patrik kommer hem! Men får vänta i ca tre veckor till innan han kommer hem för en veckas leave. Livet liksom naturen snurrar på, fast det känns som om att naturen bara blir vackrare och vackrare. Livet i sig blir nog ocks...

Ovido - Quiz & Flashcards