Alla inlägg den 1 augusti 2010

Av Susan Öhrstedt - 1 augusti 2010 20:23

Första augusti redan och jag som tycker att sommaren bara har börjat! Hoppas det fortsätter att vara soligt och varmt, särskilt när jag ska ha semester vecka 34 och 35. Nedräkning pågår inför Patriks sista permission, han kommer att vara hemma någon gång under vecka 33. Vi kommer troligen att missa hans födelsedag den 16 augusti men vi får väl fira den sen när han är hemma. Förresten så tycker jag att det som jag har gjort i verkstaden idag kan vara hans födelsedagspresent. Eller vad tycker ni när ni sett nedanstående bilder?

         Se så fint jag har gjort! Allting var överbelamrat med prylar, man kunde inte se bänkskivorna. Jag tror högtalarna inte rockas lika hårt nu när det bara är jag som springer i verkstaden. Spindelväv borde vara en hint om att jag ska höja volymen lite!


Våldet i Somalia trappas upp och det innebär mer risker för besättningen på HMS Carlskrona. Se min länk som jag lagt upp på facebook från försvarmakten. Vi som är kvar här hemma går säkert och oroar oss över de där borta. Jag kan trösta mig med att det inte är Afganistan i varje fall. Där är det mer stridigheter och uppdrag på annat sätt än för HMS Carlskrona.

Patrik ringde idag och det är tur det för annars hade jag nog somnat och varit lite orolig över honom. Det var ingen höjdare att prata med honom då han hörde mig hela tiden men jag bara honom bitvis. Så här kunde det bli:

.......bra.....hemma?

Och eftersom jag fattade att han kunde höra mig hela tiden så upprepade jag det som jag trodde att han försökte säga mig. Så till slut gav vi upp och tror att Patrik avslutade med:

..........ringer........täckning. 

Jag uppfattade också att allt var okej med honom.

Denna så otroligt utvecklade värld med satelliter överallt och så kan man inte ens ringa ett samtal. Nej, jag är faktiskt tacksam över hur vi har det idag vad gäller möjligheter att nå varandra. Tänk förr om man hade varit sjömansfru då! När brev som skrevs kom fram ett antal veckor senare så man kunde aldrig vara säker på om de som åkte iväg levde eller inte.


Det växer i köksträdgården!


  

Allting brer ut sig och djungeln är ett faktum, snart har jag väl lianer att svinga mig i köksträdgården!  

    

     

Ovido - Quiz & Flashcards