Alla inlägg den 14 augusti 2010

Av Susan Öhrstedt - 14 augusti 2010 08:11

Som om att det inte är nog med att en sländas liv redan är kort så ska jag givetvis förkorta det snabbare. Var på väg hem från jobbet och hade precis kört ut från Örkelljunga och hade idyllisk skog om båda sidor av vägen och den natursköna bilden förstärktes av att en slända kom flygandes vid min bil. Det är så vackra och verkar vara så fridfulla och harmlösa. Hoppades bara att sländan inte skulle komma för nära min bil för jag tror att min plåtlåda duktigt skulle smascha sländan då. Både den och jag hade tur för den hann precis förbi vindrutan. Men vad inte varken jag eller sländan räknat med var den luftvirvel som blir efter bilen. Jag kollar i backspegel för att se så sländan verkligen klarade sig och vad får jag se…sländan hamnade i luftvirveln och det hela slutade med en störtdykning rakt ner i asfalten. Det var nästan så att jag stannade för att göra hjärtlungräddning! Denna sländas liv blev oerhört mycket kortare och jag hoppas att den verkligen hann göra det som en slända ska göra under sin korta livstid. (så den fick ha lite kul innan livet tog slut)


     

Dagen efter den oerhört tragiska och traumatiska upplevelsen så hade vi en slända som hade flugit in i huset. På när håll är de inte så vackra och skira, ser ut som ett monster från en skräckfilm ;)  

Ovido - Quiz & Flashcards