Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Hårdrocksfest!

Av Susan Öhrstedt - 23 augusti 2010 17:36

Patrik, Tyra och jag hade hårdrocksfest den 21 augusti 2010 och av nedanstående bilder kan ni se att den blev lyckad!


Camilla "tatuerad" inför kvällen

 

Limpan i både smycken, hårdrockströja och målade läppar. Inget av det har jag sett honom i tidigare och då har vi känt varandra i 22 år!  

 

Lite punk-tendenser smög in, passande på en soc-tant! 

 

Vilka kan detta vara? Jaha 2:an och Joni, så tuffa i peruker! 

 

 

Guitar hero på g som ni kommer att se på många bilder. Hade aldrig spelat det förrut och det var skitkul. Kolla in så koncentererad jag är! Mitt band bestod av Camilla på sång och Lillemor på trummor. Fick lite storhetsvansinne under kvällen så det är mitt band och ingen annans! (Axl Rose-varning)  

 

Svägerskan Emily målar en kanin på grafitti-väggen och den blev riktigt bra!

 

Patrik!

 

Lite seriösa var vi under kvällen också och pratade med varandra, inte bara partade. På bilden är det jag, 2:an och Maria.

 

 

Ebba fick också vara med och törstig var hon så hon drack ur vår drickakyl!

    

Kusin David och Patrik spexar som vanligt när det är fotodags! Ser ni vindruvorna som Patrik har framför sig på bordet, är det hårdrockigt?

 

Ett nytt band på g, Camilla , Lillemor och Joni!

 

Lillemor och Joni sprayar väggen!

 

 

Jag in action igen!

  

Mysigt med vedkorg, fast det hade nog varit rockigare med ved rakt på marken!

 

David och Maria spelar så bra på guitar hero att jag bara måste rocka loss!

 

Ett glatt gäng, från vänster, Maria, Anette, Joni, Camilla, 2:an, Patrik och Pekka. I bakgrunden syns Tyra och en kompis till henne. Kolla in ljusen på bubblan!

 

 

Ser ni spraydammet? Till slut gick det inte att sitta inne i logen men det är hårdrockfest så då måste man trasha något, och då blir våran verkstadvägg fin på köpet! På bilden är kusin David som inte målar, först är det en kompis till Kevin som står brevid, sen Pekka och sist Joni.  

   

Lekte gjorde vi också under kvällen, här var det dags för att gissa låtar gruppvis. Lagen var indelade i KISS, ACDC, DAD och WASP. Kan säga att WASP vann stort! Från vänster i bild, Lillemor, Tyra, Lisette, Anette, Pekka, Emily, Mirella, Jenny, Limpan, Åse, Johan, Kevin, Åses sambo och i mitten Joni.

     Massor av låtar revs av under kvällen, här är det Johan, Maria och Limpan!

  Guitar hero var också ett tävlingsmoment under kvällen och här försöker dessa vinna. David på sång, 2:an på trummor och Matilda på gitarr!

  Vart är de andra runt bordet, dansar heller sjunger kanske! Kvar sitter Maria, Mirella och Jenny.

 

Här sitter ett annat gäng och kollar in underhållningen. Från vänster är det, Johanna, Lisette, Jenny, Matilda, Lillemor och Anette. 

 

 

WASP t-shirt på kvällen till ära! Från vänster i bild, Limpan, 2:an, Matilda, Joni, Lillemor, Tyra, Lisette, Anette och Jenny.

 

Vart har trummaren tagit väggen, för full eller! Camilla och Pekka rockar loss ändå!

 

 

Mot slutet av kvällen åkte marsmallows fram, så gott att grilla. Det var jag, Lillemor och Limpan som krönte kvällen på detta sätt! Rockigt värre!

  

Tyra, Lillemor och Lisette rockar loss!

 

 

Dagen efter och David hjälper till att röja!

  Betydligt mer kvar av den alkoholfria bålen än den med alkohol i! 

 

Lite sopor blir det ju!

 

 

Patrik dagen efter! Rolig fest, eller?

 

 
 
Ingen bild

davva

23 augusti 2010 19:47

\../

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susan Öhrstedt - 2 juli 2013 19:00

Köksträdgården frodas, trots att det blivit lite kallare igen. Här är långbönan Red Noodle på gång och jag har aldrig tidigare odlad långbönor. Ska bli spännande att smaka på dessa sen när de är färdiga.     Blommande dill är så vackert ...

Av Susan Öhrstedt - 30 juni 2013 21:36

Som ni har märkt har jag tagit en liten paus från bloggandet. Men nu är det dags att fortsätta berätta om det otroligt spännade Svensson-liv som jag lever ;) Min man Patrik kom hem under 10 dagars leave från HMS Carlskrona och Adenviken. Då hade ja...

Av Susan Öhrstedt - 13 juni 2013 21:00

Vilket paaartyyyy!!!! Kommer leva länge på årets SRF tack vare underbara/härliga människor, sol, fest, bra musik och häng. Men det var konstigt att vara där utan min man Patrik och det tyckte även David min kusin som varit där med min man i cirka 1...

Av Susan Öhrstedt - 31 maj 2013 19:04

  En liten Patrik!         En något större Patrik!   Skål på dig älskling!   Coconut island när han åkte jorden runt (lumpen) med HMS Carlskrona   Snygging!   Vet inte om det är jag som tagit denna bild men ...

Av Susan Öhrstedt - 29 maj 2013 20:22

Just nu längtar jag så tills Patrik kommer hem! Men får vänta i ca tre veckor till innan han kommer hem för en veckas leave. Livet liksom naturen snurrar på, fast det känns som om att naturen bara blir vackrare och vackrare. Livet i sig blir nog ocks...

Ovido - Quiz & Flashcards