Alla inlägg den 1 april 2010

Av Susan Öhrstedt - 1 april 2010 23:09

Pratat med Patrik på telefon två dagar i rad, skönt att höra hans röst. Som jag skrev i förra inlägget har de inte kommit fram till Djibouti än. Ni som har följt detta troget vet att jag hade ett tidigare inlägg om Somalia, jag bad er läsare säga till om det var något faktafel. Hade väl en tanke då om att man skulle ange vad som var fel och dela med sig av fakta som var mer rätt. Fick en kommentar häromdagen som var otroligt intelligent, ”allt är felt fatta” . Kan säga att den kommentaren inte blev godkänd av mig!  Hade gett mig mer om man kanske angett exakt vad som var fel och vad som skulle fram om Somalia istället.

Tyra färgade ägg idag, fint va?


Under samtalet med Patrik ikväll delade jag en whisky med honom, ja, han drack inget men jag desto mer, är på min andra STORA whisky i skrivande stund. Han hade sådan träningsvärk från gårdagen att han helst hade velat skrika rakt ut när han skulle sätta sig för att göra nummer två idag. Lite ont i ballarna kan jag tro!


  

Istället för traditionella påskägg, en kanin. Nyligen inköpt på Indiska och jag gillar den jättemycket. Det var ingen hit att lägga godis i den, smakade lim som *** men troro ni jag slutade äta av dem för det...man kan inte slänga godis ju! 


Vad gäller bloggen så kan man bara ha 200 bilder och jag närmar mig det snart. Har upptäckt att de bilder jag raderar i bildarkivet även försvinner från blogginläggen. Lite tråkigt tycker jag som skulle vilja ha hela bloggen i sin helhet tills Patriks mission är slut och han är väl hemkommen igen. Men jag har börjat föra över min blogg till Word så jag får väl helt enkelt radera inlägg och bilder från november och december. Hoppas ni får en underbar och avkopplande påsk och, skål! (lite mer whisky åkte ner i strupen).

Ovido - Quiz & Flashcards