Alla inlägg den 4 april 2010

Av Susan Öhrstedt - 4 april 2010 11:27

Imorse kröp en hårig mörk snygging tätt intill mig i sängen, och vi hade en skön stund tillsammans. Men han är inte särskilt uthållig … män alltså! Så han kelade inte så värst länge med mig. Sen hägrade kattmaten och utgång.  Det är så nära kel jag kommer nuförtiden, förutom kramarna som jag får eller tar från Tyra, och hunden förstås.


Igår på påskafton åkte Tyra och jag först till Landskrona och vattnade svärmors och hennes kompis blommor och sorterade deras post. Självklart krånglade jag till det med larmet hos svärmor, vi har samma system hemma så jag trodde jag hade läget under kontroll. Tills Raija, min svärmor ringde upp från Turkiet och frågade om jag nyss varit hos henne. Ja, och förklarade larmdilemmat. Hon hade blivit uppringd av larmcentralen och då hade Raija svarat att det säkert är min svärdotter som är där. På det andra stället gick det mycket bättre med larmet, trots att det var annorlunda från vårat.


Nästa anhalt var Lund och Mejeriet där mina kompisar skulle uppträda klockan 14.00 Song of the lakes heter de, spelar folkmusik. Länkar till deras sida här på bloggen. Det var så kul att träffa dem igen, framför allt Lisa och Ingemar som jag bodde hos till och från när jag var över till Michigan USA vinter 2007-2008 och skrev min C-uppsats. Träffade Lisa och Ingemar senast sommaren 2008 och det är ett tag sen. Efter spelningen gick vi till John Bull och åt supergod mat och en del drack öl, som sig bör på en pub. Vi fick värsta showen utanför vårt fönster där vi satt, ett muslimskt bröllop. Det såg ut som det i varje fall med tanke på klänningarna, slöjorna och överdådet, men det kan vara mina fördomar också som spelar mig ett spratt. Någon filmade med en tv-kamera och in glider en lång fin limousin till Grand Hotel i Lund och ut kommer en tårtbakelse till brud. Bröllopssällskapet hade redan gått in till Grand och väntade på huvudrollsinnehavarna för denna dag.   


Song of the lakes på Mejeriet i Lund, påskafton 2010

 

Rick som spelar på horn till sången Horndance


Mike spelar gitarr


 

Ingemar spelar just här på denna bilden nyckelharpa

      

Lisa spelar flöjt 


Om gårdagen var något annorlunda så blir denna dagen högst vanlig. Började i och för sig med att gå igenom powerpointen som jag ska ha när jag ska prata bistånd och SoL (socialtjänstlagen för SPF (Sveriges pensionärers förening). Sen blir det som vanligt idag: Renoveringen på ovanvåningen fortsätter, elda både i pannan och kaminen då vinden har blåst ur varenda varm pust i detta hus, retas med Tyra lite och allt annat vardagligt som måste göras.

        

Ovido - Quiz & Flashcards