Alla inlägg den 16 april 2010

Av Susan Öhrstedt - 16 april 2010 19:37

Så blir man tvungen att åka till bilverkstaden igen, de hade inte monterat fast spoilern fram ordentligt. Jag som lovordade dem så mycket i förra inlägget, suck! Den här gången får jag banne mig hoppas att det blir bra.

Har börjat använda mig av miniatyrbilder då jag ofta har med mycket foton, men det är bara att klicka på dem så blir det full storlek.  


  

Ebbas fik i Helsingborg som går i 50-tals stil inredningsmässigt och det ätbara går storleksmässigt efter den Amerikanska stilen, "bigger the better". Vi var där och fikade i torsdags efter skola och jobb, mysigt och gott! (Ebbas fik innebär inte att det är vår hunds fikaställe, hon heter också Ebba)


Livet går sin gilla gång här och att Patrik inte finns vid ens sida börjar bli en vana det också. Nu har det gått mer än en månad sedan han åkte, den 13 mars seglade han iväg. Trots att det var väldigt jobbigt för mig i början så har en månad gått fort. Har faktiskt märkt lite positiva saker med att han inte är hemma, jag är mer social nu med mina vänner och hittar på saker på fritiden. Det kan faktiskt hänga ihop med att min hälsa är bra överlag och att min egen energinivå ökat, som jag tror helt klart hänger ihop med Qigong-kursen. Förut orkade jag inte med så mycket som jag gör numera. Imorgon blir det en tur över till Helsingör med några kompisar för att köpa Lisa Nilsson biljetter, vilket jag nog hade backat ur om det var för ett tag sedan, men inte nu, inte. Lisa Nilsson ska spela på Tullkammaren i Helsingör den 8 maj och jag ser fram emot det.


   

Efter fikat i torsdags hade vi nog med sockerrus för att orka plantera 60 pénseer och fläta små söta pilstaket till två rabatter

   

Lite Patrikinfo: Han ringde precis och lät helt slut i telefonen och det beror på de övningar som görs dagarna i ända, och att det ska göras med mundering som inte är anpassad efter 30 graders värme. Hur svårt kan det vara att få tag i kläder som är anpassade efter värmen, det finns väl andra styrkor som har den typen av kläder. Många gånger känns det som att vanlig svensk byråkrati är överkomlig för det mesta, men inom det militära/marina är det 10 resor värre. Över till en utav de positiva sakerna på båten, maten, enligt Patrik då. Idag hade de till middag ätit sparrissoppa som förrätt och ryggbiff med klyftpotatis till varmrätt. Och en ny klubb har tydligen bildats, onsdagsgängets bastuklubb. Patrik har lite huvudbry med detta eftersom pipklubben också träffas denna dag, fast de ses en annan dag varje vecka så att avstå från pipan låter som ett bra hälsoval.


    



     

Lite bilder från vår promenad idag runt Mölledammarna som ligger i närheten av där vi bor. Det läar betydligt mer i en skog än mitt ute på åkrarna här i Skåne och idag var det rejält blåsigt. Jag gillar den sista bilden bäst, naturens kraft över människans verk är starkast, även om det känns som att vi bara förstör moder jord i dagsläget  

Ovido - Quiz & Flashcards