Alla inlägg den 2 november 2009

Av Susan Öhrstedt - 2 november 2009 09:25

Körde in Patrik till Knutpunkten i Helsingborg vid 07.15 till tåget som skulle gå 07.43 mot Karlskrona. Det är väl inget märkvärdigt med det? Nej, det håller jag med om men detta är början på ett nytt äventyr i våra liv, Patrik blir militär from idag 091102. Jag ska erkänna att den första veckan kommer säkert inte Patrik-abstinensen sätta in, van vid att han jobbar borta på resejobb ibland. För två veckor sedan när det blev klart att Patrik fått den tjänst han sökt började en massa tankar snurra i mitt huvud. Hur kommer det att gå? Vad gör jag om det, eller det skulle hända här på gården? Till slut fick jag hejda mig och tänka på att ta en sak i taget och möta problemen då de uppstår, inte innan. Det blev inte någon romantisk helg innan Patrik åkte till Karlskrona, han fick byta till vinterdäcken på bilen och köra in ved till pannan och jag har legat i soffan mest hela tiden pga en envis förkylning. Visst låter det mysigt och oerhört gosit! Kunde inte ens ge honom en puss på munnen som farväl då jag inte vill baskeluska ner honom, så det fick bli en puss på kinden istället. Jag slår vad om att Patrik sitter på tåget just nu och börjar bli lite nervös, fast han är lugnet självt trodde han att nervositeten skulle komma ju närmre Karlskrona han skulle komma. Själv är jag oerhört trött, kunde inte sova inatt pga min jobbiga hosta utan fick gå ner och sitta framför teven och somnade vid fem halvsittandes, för då var hostan inte lika jobbig. Har inte ätit frukost än och precis ring in till jobbet att jag blir hemma idag också, var hemma i fredags också. Min förhoppning är att jag ska hitta något bra medel på Apoteket, tog en Noskapin i fredags men det visade sig att jag inte tål den för den innehåller laktosmonohydrat och fick så ont att jag hade håll av krampen i magen. Ska för alltid undvika mediciner med laktosmonohydrat i!   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards