Alla inlägg den 18 november 2009

Av Susan Öhrstedt - 18 november 2009 13:37

Blev faktiskt irriterad igår Skrikandes efter att jag messade Patrik och frågade om han hade ringt till några vänner om att vi skulle vilja att de kommer på middag på lördag. Vi pratade om det redan i helgen så han hade chansen då. Nej, tror ni att han tänkte göra det, han satt ute på stan och ölade och då har man verkligen ingen tid till att ringa två ynka telefonsamtal. För han har ju så djävla fullt upp om kvällarna på logementet…verkligen inte! Själv far man runt hemma och ska få ihop livspusslet helt ensam och har VERKLIGEN inte tid att sitta och öla mitt i veckan, ja inte ens på helgerna.  När jag kommer hem ska hundarna ut och troligtvis städas efter Ebba som brukar tugga på ved så man har flis över hela golven. Pannan ska tändas och sotas ungefär varannan dag, middagsmat ska lagas, träna varannan dag, gå en bajsplockarrunda plus allt annat som behöver göras. Visst kan jag själv ringa dessa telefonsamtal men det handlar om att han kan bjuda till och göra saker trots att han befinner sig på en militärbas. Jag hade nog också tyckt att det varit avkopplande och kul att gå ut någonstans med mina kompisar men nu är min verklighet inte sådan.  Tror ni att jag svarade på hans mess? Nej, och han tror säkert att jag fixat detta men jag tycker det räcker med att planera och laga maten och att städa lite så huset ser lite renligt ut, annars kan vi likväl sitta ute i stallet. Det var skönt att få kräka av sig lite här, dags att ta nya tag och glömma detta Glad


Igår så fixade jag lite ute i trädgården efter jobbet och det var varmt och soligt för att vara november, skulle röja ur alla gamla plantor ur växthuset men upptäckte till min förvåning att det fortfarande växte tomater där. Blev till att hämta en bunke och skörda lite, men det fanns också en massa vindruvor som klarat sig från kylan och mögel, en hel stor skål blev det, mums. Tvära kast här nere i Skåne för i förrgår julpyntade jag lite utomhus och dagen innan dess plockade jag ringblommor och solrosor. Undras vad det blir imorgon? Ligga på stranden och sola lite kanske….

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards