Alla inlägg den 15 november 2009

Av Susan Öhrstedt - 15 november 2009 19:13

Plockade troligtvis den allra sista buketten med blommor för denna säsong idag, både ringblommorna och solrosorna har klarat sig från frosten. Känns konstigt att plocka blommor nu när man samtidigt planerar för julen och allt pyssel som det medför. Men det är bara att passa på att njuta!

  



Fina stora potatisar fanns det också i köksträdgården, den ena fast och den andra mjölig men tror ni jag kom ihåg vem som var vad...ja,ja får helt enkelt kolla i min trädgårdsbok/almanacka som jag började med att föra denna säsong. Jag tänker alltid i början av säsongen att jag kommer att komma ihåg vartenda frö och exakt vart jag satt dem. Har nu lärt mig att så är det inte utan skriver nu ner allting och ritar upp varenda rad i köksträdgården med vilket frö vart i jorden.        


Från knölar till en annan knöl som är fast i sorten och resistent mot mycket...ha, ha tur att Patrik inte har tillgång till internet ännu på logementet. Han har börjat visa lite tendenser på hjärntvätt, slänger sig med ord och slang som jag i varje fall inte alltid vet vad de betyder. Se listan!


Beväring= värnpliktig

Luckan= logementet (Patriks stavning från början var loshimentet ) och det får han bjuda på!

Mission= resan (utlandstjänsten)

Markan= kiosken

Gulan= stället som man byter om i


Ni skulle se hans id-kort som han numera har för att komma in på det militära området i Karlskrona. Patrik tycker själv att han ser ut som en kåkfarare men hon som tog bilden sa till honom att "du ler ju i varje fall, det gör nästan ingen" . Patrik har rätt så långt hår redan nu och vissa befäl tittar snett på honom emellanåt för det så nu har han förutsatt sig att spara håret tills han är nere i Adenviken, då rakar han av sig allt och det beror bara på den fruktansvärda värmen och inga snetittande befäl ;)   

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards