Direktlänk till inlägg 19 april 2010

Bilar, ett nödvändigt ont!

Av Susan Öhrstedt - 19 april 2010 23:06

Lugnet har sänkt sig över Elestorpsvägen 40, Tyra ligger och sover (vilket jag också borde göra), Ebba sitter på trappen utomhus och filosoferar, eller vad en hund kan tänkas göra, och vår katt Kasper jagar säkert något byte. Själv är jag lite rastlös då jag varit sängliggandes i princip två dagar nu, fått en envis förkylning. Men en sak vet jag bestämt, det går över!


Lite molnigt när detta foto togs som visar utsikten från Glumslövs backar och Ven ute i vattnet


 

Långt bort, där vattentornet är ligger Landskrona, det var vid detta vattentorn och dess strand om det klickade till mellan Patrik och mig

    

Hela parken i Landskrona var helt täckt av ett blått böljande hav Scillor i lördags när vi åkte för att vattna blommorna åt svärmor  


s  

I denna mysiga länga bor min svärmor Raija Öhrstedt, på Citadellet i Landskrona


Var in med bilen idag till bilverkstaden, proppade i mig febernedsättande så jag skulle orka med det. Jag hade egentligen inget val att åka och fixa till spoilern en annan dag, och Tyra övningskörde vilket gjorde det hela mycket lättare. Har tyvärr upptäckt ett missljud i bilen så ny tid fick bokas, inget dramatiskt, ett hjullager bara som ska bytas. Hade det varit för 10 år sedan hade jag bytt det själv men betalar hellre någon som kan göra det åt mig. Förut som ensamstående mamma hade jag det inte så fett och då var man inte bara mamma utan fick ta på sig olika roller för att klara sin ekonomi. Hade bara min man hållit sig hemma hade han fixat detta på en pisskvart (i princip). Vad gäller spoilern så sa jag till bilmekanikerna att Patrik sagt ifrån om att det inte skulle skruvas fast med en skruv som syns från utsidan. För i detta läge vill vi inte byta hela skiten nu, vilket är det som måste göras bara för att några fästen för spoilern gått sönder på ena sidan. Men mekanikerna bad mig komma och dividerade om hur vi skulle göra eftersom Patrik inte ville ha en skruv i spoilern. Jag ville bara att skiten skulle hålla och sa till slut ”är det en estetisk bil”? Nej, det är det inte, sa ena mekanikern snabbt och hade redan greppat skruvdragaren och en skruv, sen var det klart. Alltså, vår bil är en Opel Astra Combi millennium edition, röd lack som börjar gå åt det rosa hållet (matt i lacken vad är det för något?). I min värld är det inte en bil som rockar fett någonstans så vad gör en skruv till på denna bil! (Inget kommer att rosta eftersom det är plast allting).       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susan Öhrstedt - 2 juli 2013 19:00

Köksträdgården frodas, trots att det blivit lite kallare igen. Här är långbönan Red Noodle på gång och jag har aldrig tidigare odlad långbönor. Ska bli spännande att smaka på dessa sen när de är färdiga.     Blommande dill är så vackert ...

Av Susan Öhrstedt - 30 juni 2013 21:36

Som ni har märkt har jag tagit en liten paus från bloggandet. Men nu är det dags att fortsätta berätta om det otroligt spännade Svensson-liv som jag lever ;) Min man Patrik kom hem under 10 dagars leave från HMS Carlskrona och Adenviken. Då hade ja...

Av Susan Öhrstedt - 13 juni 2013 21:00

Vilket paaartyyyy!!!! Kommer leva länge på årets SRF tack vare underbara/härliga människor, sol, fest, bra musik och häng. Men det var konstigt att vara där utan min man Patrik och det tyckte även David min kusin som varit där med min man i cirka 1...

Av Susan Öhrstedt - 31 maj 2013 19:04

  En liten Patrik!         En något större Patrik!   Skål på dig älskling!   Coconut island när han åkte jorden runt (lumpen) med HMS Carlskrona   Snygging!   Vet inte om det är jag som tagit denna bild men ...

Av Susan Öhrstedt - 29 maj 2013 20:22

Just nu längtar jag så tills Patrik kommer hem! Men får vänta i ca tre veckor till innan han kommer hem för en veckas leave. Livet liksom naturen snurrar på, fast det känns som om att naturen bara blir vackrare och vackrare. Livet i sig blir nog ocks...

Ovido - Quiz & Flashcards