Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Susan Öhrstedt - 11 januari 2010 13:25

Som fru till en man som lever ett liv som sjöman just nu kan jag inte vara sämre än det, och har därför tagit på mig rollen som agent. Säger inte vem jag jobbar för men det är en väldigt speciell och unik avdelning som har uppdrag för gräsänkor. Jag har stridit mot de alltid lika smygande och mystiskt återkommande dammtussarna. Denna gång vann jag, eller jag har i varje fall övertaget i några dagar tills de kommer smygandes igen. Under min andra stora kamp idag fick jag bli hemlig agent som sotare för att inte vedmonstret skulle äta upp mig. Man måste liksom lirka lite med pannan och hålla på och dutta med sotning och sådant tjafs med jämna mellanrum. Som hemlig agent har jag den stora förmånen att byta förklädnad då och då och alldeles strax åker taxiuniformen på då Tyra ska hämtas från busshållplatsen, det ligger säkert ett dolt budskap gömt i bussens nummer. Får se om jag lyckas knäcka den koden den här gången, har inte lyckats de andra gångerna.  Efter taxikörandet är det en annan roll som tar över och det är förberedelserna av att laga mat med gift i men som mottagaren inte kommer märka av förens det är försent… Nej, nu måste jag återgå till det hektiska livet som hemlig agent, over and out!

PS Sätter inte in någon bild på mig själv då jag numera är hemlig agent DS


När man ha en sådan här dammsugare till vapen under damtuss-striderna, går man vinnande ur kampen. 

 


  

Här kan man gömma både det ena och det andra...




     

Trots att jag stigit i graderna och blivit hemlig agent kan jag inte glömma bort mina hundar. Valla vill som vanligt in, brukar stå vid altandörren så att vi kan se henne hela tiden, för annars glömmer vi bort henne ju (enligt Valla själv). Ebba ser ni i bakgrunden som hoppas på att få jaga lite fåglar från fågelbordet.

Ovido - Quiz & Flashcards