Alla inlägg den 13 januari 2010

Av Susan Öhrstedt - 13 januari 2010 19:27

Nu när det börjar bli ljusare ute så kommer de som vanligt. Känslorna om hopp och att våren kommer ännu en gång på besök. Under de allra kallaste och blåsigaste dagarna har jag tvekat och funderat på om det verkligen ligger och gömmer sig en vår någonstans. För några veckor sedan kom min Bibel, dvs. Impectas frökatalog och numera är det bilder på varenda sort som de säljer frön till. Det är rena porrtidningen för mig! Vet att jag skrev i årskrönikan att det troligen inte blir ett köksträdgårdsår med en massa olika växter och blommor. Men nu när ljuset kommer åker alla tankar bort om en säsong utan att odla lite.



    

Lite vårbilder för att spä på längtan dit lite mer! 

 

 

Apropå mitt förra inlägg som hemlig agent var det några som undrade över hur det stod till med det mentala hos mig. Men hur kul är det att läsa en blogg som det står så här i: Dammsög, sotade pannan, duschade, var på massage, hämtade Tyra, lagade middag mm. Inte särskilt spännande va? Så varför inte spetsa till sin vardag med anekdoter från en gräsänkas/hemlig agents upplevelser.



    

Den övre bilden är så mycket vår för mig, Casper, våran katt ligger och sol-lapar sig och korgen med fröer är full av förväntan och drömmar som ska ner i jorden. Den nedre bilden är hur det kan se ut i köksträdgården mitt i odlingssäsongen.


  

Patrik kommer hem på fredag och åker inte iväg förrän på måndag kväll. Just nu är han i Halmstad på en två dagars utbildning och åker direkt därifrån och hem sen. Det är lite bökigt att få tag på honom nu då han har sin koj under vattenlinjen. Mobilerna har ingen täckning där så klart, och ringa honom på kvällen och snacka lite är bara att glömma.  Vilket jag saknar en del, men Patrik ringer när han är uppe på däck. Allt blir lättare att bära nu när våren är på ingång<3


Fötterna får sig en omgång medans jag skriver detta inlägg, testar zonterapi med en piggboll för hemmabruk. Får se om det ger något resultat!  

Ovido - Quiz & Flashcards