Alla inlägg den 2 mars 2010

Av Susan Öhrstedt - 2 mars 2010 20:42

Varken Patrik eller jag var särskilt pigga denna dag, 26 februari 2010, jag superförkyld och Patrik hade halsfluss. Men jag körde i varje fall till Karlskrona och irrade runt downtown innan jag såg Patrik stå och vänta på mig dit vi skulle. Det hela började med information om missionen, anhörigfrågor och lite annat. Som jag redan visste är missionen ett EU-projekt men visste inte dess namn, Atalanta. Lagom tills Patrik ska bege sig iväg fick vi informationsblad om PREP (Prevention and Relationsship Enhancement Program), kanske hade varit lägligt att få detta i början av utbildningen istället. Men vad vet jag om det då jag bara är civil! Det är i varje fall ett stöd som finns för att stärka relationen, eller som det står på bladet man får [... "verktyg att förebygga och hantera de konflikter och kommunikationsproblem som oundvikligen kan uppstå i ett förhållande i samband med utlandstjänstgöring" (Svenska Soldathemsförbundet). Efter detta fick jag en personligt guidad rundvisning på båten av Patrik och träffade på några av hans kollegor.



   HMS Carlskrona och betydligt mindre folk när vi lämnade båten än när vi gick ombord 

 


 

Patrik i sin uniform

 

 

 

Här ligger mitt avgasrör på bilen i lä, det var kul att få se motorerna men om jag hade varit den morotnörd som jag var under jordbrukslinjen hade jag självklart kunnat rabbla namn och hästkrafter (är nördig med annat istället nu för tiden)


 

Patrik i hans hytt, obs att sängen var bäddad, säkert dagen till ära

 


Örloggsflaggan


 

Ohoj där nere!   

     

Vackert väder var det i varje fall 

 


Solnedgång någonstans utanför Kristianstad på väg hem        

Ovido - Quiz & Flashcards