Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Susan Öhrstedt - 19 mars 2010 19:32


Bra saker med att Patrik är iväg:

  • Hela sängen för mig själv, eller nja vår katt Casper har faktiskt tagit över hans sida nu. Casper brukar annars sova på min sida eftersom jag sover mycket lugnare än Patrik. Han har sparkat ner honom från sängen av misstag i sömnen några gånger.
  • Inga Patriksaker att plocka undan/bort, fast det brukar vara så att jag irriterat ber honom flytta skiten. Var sak på sin plats.
  • Ingen som väcker mig när jag gått och lagt mig, Patrik brukar lägga sig senare än mig och ska självklart tända lampor och ha sig. Fast jag förstår honom, sist han smög i mörkret gick han rakt in i en stege. Inte lätt när ovanvåningen är en byggarbetsplats också.
  • Kan laga mat med falukorv i utan att någon gnäller och ojar sig som *** över det, inte lätt att var bortskämd!
  • Svarta fingeravtrycken som Patrik brukar lämna på köksluckorna (smed och vita luckor går inte ihop) saknar jag verkligen inte.

   

Dåliga saker med att Patrik är iväg:


  • Vem ska jag prata med i sängen på kvällen, vår katt kanske men han kurrar bara till svar. Lite intelligentare konversationer än så skulle jag vilja ha.
  • Allt jag måste klara själv nu bl.a slåss mot vedmonstret (vedpannan) varje dag. Det var några år sedan jag var ensamstående med Tyra och jag har verkligen blivit bortskämd med tvåsamheten.
  • Celibatet har precis börjat och det är mindre kul kan jag lova! Vilken nunneorden ska jag gå med i?
  • Det suger att inte kunna ringa Patrik när som helst utan jag får snällt vänta tills han ringer.
  • Mitt illamående som kommer så fort jag tänker på Patrik och känner att jag saknar honom jättemycket.
  • Listan kan göras oändligt lång, ända in till evigheten för det är helt enkelt så att han saknas i allt som sker här hemma, den så kallade vardagen.   

      

Patrik på Sweden Rock förra sommaren. Jag sätter in dessa bilder bara för att Patrik ska bli riktigt sugen på att komma hem till Sweden Rock, vecka 23. (retas måste man få göra) 

Ovido - Quiz & Flashcards