Alla inlägg den 17 mars 2010

Av Susan Öhrstedt - 17 mars 2010 21:00

När jag pratade med Patrik på telefon i går undrade jag vart de hade tagit vägen. Det är ju så lätt att försvinna med en båt som HMS Carlskrona från jordens yta. Man har kunnat följa deras resväg på en sida som heter Marinetraffic och det gick bra tills de hade passerat England. Patrik talade om att de passerat Biscaya precis och hade runt 7-8 grader varmt. Det har gungat lite då och då under deras rutt hittills men Patrik som är en machoman hade bara blivit illamående en gång men det gick över så fort han ätit. Eller är det så att han är gravid? En del blir fortfarande sjösjuka och jag avundas dem inte alls, hade jag varit ombord hade jag säkert varit en sådan som alltid skulle vara sjösjuk. Jag kan inte ens gunga för länge på en vanlig gunga utan att bli spyfärdig. Ni kan väl tänka er att jag hänger ofta på Liseberg eller Grönan och åker varenda karusell flera gånger om!


Några bilder på HMS Carlskronas däck

     


I slutet av mars beräknas båten lägga till i Alexandria och det är en stad jag absolut inte vill besöka… Eller hur var det nu? Det är en så mytomspunnen stad och det finns mycket att se så dit måste jag bara åka en dag, men somliga är ju där om några veckor.  (Avundsjuk, va, är det något man kan äta?)


Idag var det inte kul att köra hem från jobbet, ingen Tyra, Patrik eller Valla hemma. Patrik vet ni vart han är och Valla är i Nagialia och Tyra är i Wiessenhauser (jag vet inte om det är rättstavat), alltså i Tyskland med sin kompis Jenny och hennes familj plus en familj till. Hon ska minisemestra där och bada varje dag i badlandet, kommer hem på söndagskväll. Gissa om det kommer bli PARTY i helgen, både PF och BF-fritt. Äh, känner jag mig själv åker jag på min höjd till en kompis några timmar i helgen sen kommer jag softa en massa. 

Ovido - Quiz & Flashcards