Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Susan Öhrstedt - 4 mars 2010 21:23

Min födelsedag blev helt fantastisk med frukost som Tyra fixat på morgonen och efter det bar det av mot Hässleholm. Patrik och jag hade bokat spabehandlingar, hotellövernattning och fyra rättersmiddag. Spat var väldigt fräscht och mysigt, började med ett kurbad med muskelavslapppnande i 30 min och vi satt i varsitt badkar och hade en underbar skogsutsikt att titta på. Tyvärr så blev Patrik dålig när han klev upp ur badet, höll på att svimma och var kräkfärdig ett tag, var lika blek som handfatet som han hängde över under 10 minuter. Det var säkert temperaturväxlingen som gjorde det. Sen blev det rygg och nackmassage, ansikts - och fotbehandling samt massage. Bortskämda under 2.5 timme! Gissa om man var mör i kroppen sen, även dagen efter. På hotellet åt vi fyrarätters som började med en stor fräsch räkcocktail, anka (som jag inte gillade, har aldrig tyckt om anka och kommer aldrig tycka om det) men sen kom det in en älgentrecote och den bara smälte i munnen och efterrätten var en väldigt fräsch fruktsallad med mycket exotiska frukter i. Självklart började jag allt detta med en apperitif (inte Patrik) utan en dry martini, som jag självklart spillde ut över hela bordet och på Patriks byxor. Och som om inte det vore nog blev det rena dominoeffekten med nästan alla glas som fanns på bordet. Det hela slutade med att vi fick byta bord! Hotellrummet var som vilket hotell som helst och frukosten var lika bra som den brukar vara på svenska hotell. Vi tyckte att vi fick mycket valuta för pengarna och funderar på att göra om det framöver.

Ni som undrar över om det inte blir någon fest så kommer det att bli en senare i år. I augusti och kombinerad med vår vanliga kräft/surströmmingfest så blir det 40-års fest också.

   

Den enda födelsedagsbilden på mig, supersnygg med morgonrufs och morgonrock, men frukosten vägde upp mitt utseende        

Ovido - Quiz & Flashcards