Direktlänk till inlägg 28 november 2009

Ljusslingor och hundbajs, skitkul...

Av Susan Öhrstedt - 28 november 2009 16:21

Oerhört spännande lördag jag haft, allt från hundbajs till ljusslingor Livet på landet är inte roligare än så här och för att min man och jag skulle uppleva något annat tog vi bilen till City gross för att köpa lite nya ljusslingor. Jag kan säga att vi givetvis inte var ensamma i ljusslingegången och folk ryckte i kartonger och pregade (trängde) sig förbi. Hade god lust att vända mig om och säga "hoppas att det inte gör något att jag står här"? Och detta är bara början på julen... Nu sitter alla ljusslingor uppe ute i trädgården och fint blev det. De två nya slingorna kommer inte bli lika jobbiga att kolla lampor i nästa julsäsong och tacka som fan för det, roligare saker finns det ju! Köpte ledslingor, hoppas de håller en evighet nu.

Vad gäller hundbajs kan jag säga att i veckan har jag varit lite upptagen med annat än hundbajsplockning, därför har jag inte gjort det på en vecka. För er äckelmagade vill jag bara varna för bilden nedan, det bruna är inte små lövhögar utan det är hundbajs. Räknade högarna vart efter de hamnade i bajsplockarhinken, ungefär 25 stycken. Hinken vart mer än halvfull och det var bara på den plätten... Hur mycket skiter en hund egentligen?

   


Det är som jag har sagt innan väldigt spännade, livet på landet! Skönt att vara inomhus i varje fall, råkallt ute idag men solen tittade faktiskt fram en stund. Hade tänkt avsluta kvällen med god mat, ungsstekt fläskfilé fylld med mozarella, salami och balsilika, potatiskroketter till och en gräddsås med chilisås i. Jag får ju hoppa över mozarellan och fläskfilén och salamin, brukar ha tofu istället. Men då jag känner av min IBS (irritable bowl syndrome) får jag skippa det. De andra får laga något och jag måste fasta så jag inte blir riktigt dålig. Ni ser hundbajs och mat ligger inte så långt från varandra ;)

Sotarmurre var igång idag, min man med andra ord och nu är pannan fit for fight igen!

  

   


 
 
Ingen bild

Davva

28 november 2009 19:20

"..för att köpa lite nya ljusslingor. Jag kan säga att vi givetvis inte var ensamma i ljusslingegången och folk ryckte i kartonger och pregade (trängde) sig förbi. Hade god lust att vända mig om och säga "hoppas att det inte gör något att jag står här"? Och detta är bara början på julen... " HAHHA LÅTER SOM GEKÅS HAHA

 
Ingen bild

Catharina

28 november 2009 20:13

Bra när bajsen syns... Oj en myrling, eller vad det nu var på taket i Lönneberga. Kul att få se Tyra som modell, bra gjort, hälsa henne!! Kram Cat

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susan Öhrstedt - 2 juli 2013 19:00

Köksträdgården frodas, trots att det blivit lite kallare igen. Här är långbönan Red Noodle på gång och jag har aldrig tidigare odlad långbönor. Ska bli spännande att smaka på dessa sen när de är färdiga.     Blommande dill är så vackert ...

Av Susan Öhrstedt - 30 juni 2013 21:36

Som ni har märkt har jag tagit en liten paus från bloggandet. Men nu är det dags att fortsätta berätta om det otroligt spännade Svensson-liv som jag lever ;) Min man Patrik kom hem under 10 dagars leave från HMS Carlskrona och Adenviken. Då hade ja...

Av Susan Öhrstedt - 13 juni 2013 21:00

Vilket paaartyyyy!!!! Kommer leva länge på årets SRF tack vare underbara/härliga människor, sol, fest, bra musik och häng. Men det var konstigt att vara där utan min man Patrik och det tyckte även David min kusin som varit där med min man i cirka 1...

Av Susan Öhrstedt - 31 maj 2013 19:04

  En liten Patrik!         En något större Patrik!   Skål på dig älskling!   Coconut island när han åkte jorden runt (lumpen) med HMS Carlskrona   Snygging!   Vet inte om det är jag som tagit denna bild men ...

Av Susan Öhrstedt - 29 maj 2013 20:22

Just nu längtar jag så tills Patrik kommer hem! Men får vänta i ca tre veckor till innan han kommer hem för en veckas leave. Livet liksom naturen snurrar på, fast det känns som om att naturen bara blir vackrare och vackrare. Livet i sig blir nog ocks...

Ovido - Quiz & Flashcards