Direktlänk till inlägg 30 november 2009

IBS-skov :(

Av Susan Öhrstedt - 30 november 2009 19:35

Borde diska och röja efter middagsmaten, hänga och vika tvätt, damma så att julpyntet kan få komma på plats men jag vill bara skita i alltihopa. Mår inte bra alls, trodde jag skulle klara mig med mindre anfall av IBS:en men kommer nog bli en nattvaka i natt tills skovet lagt sig vid fyra-fem imorgon bitti. Är trött redan nu, eller rättare sagt rent slut på alla möjliga vis men vem ska jag be om hjälp med i hushållet nu när Patrik inte är hemma. Visserligen finns Tyra här men hon har hjälpt och stöttat mig väldigt mycket när jag har ett skov. Tänkte inte skriva här idag då jag har en mindre bra dag men så tänkte jag om. Livet är inte alltid uppåt och kanon, så här är mitt liv ibland så det får ni ta. Skriver inte detta för att ni ska tycka synd om mig utan för att ni ska få en bild av hur hela mitt liv är, även de pissiga dagarna. Vet att jag måste ta det lungt nu annars triggar jag igång ett ordentligt krampanfall. Men att hålla sig lung och stilla är inte riktigt min melodi. Så med andra ord kommer det om någon timma vara diskat och undanröjt i köket och tvätten viken och hängd. Struntar i dammningen idag. Håll tummarna för mig att jag slipper en natt med vet-inte-vart-jag-ska-ta-vägen-svett-värk! 


Sänder lite julstämmning med denna bild, granen utanför ett stort centrum i Helsingborg, Väla.

        

 
 
Ingen bild

tyra

30 november 2009 21:24

skönt att du räknar med mig för en gångs skull ;) hoppas att du får sova i natt

 
Ingen bild

laila

30 november 2009 23:10

Ta det lungt bara, stressa inte bara för att det är jul snart. kram

 
Susan

Susan

1 december 2009 22:43

Tar det lungt gör jag ofta nu för tiden Laila mest pga min magsjukdom. Utan IBS:en lever sitt eget liv ibland även fast jag äter rätt och så:( Men jag klarade mig från en natt utan skov, jippi men det tar ändå en vecka att återhämta sig. Ja, ja nu är det nästan bra :)

http://sollyckan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Catharina

2 december 2009 22:00

Det är bra att skriva om allt! Även om jag inte är den som är inne på datorn så ofta så finns det ju kvar så jag först kan läsa det roliga och sen få höra om det är något mindre roligt! Sen blir man gladare om man får och kan skriva om det!! Tro mig - jag vet!Kram på er!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susan Öhrstedt - 2 juli 2013 19:00

Köksträdgården frodas, trots att det blivit lite kallare igen. Här är långbönan Red Noodle på gång och jag har aldrig tidigare odlad långbönor. Ska bli spännande att smaka på dessa sen när de är färdiga.     Blommande dill är så vackert ...

Av Susan Öhrstedt - 30 juni 2013 21:36

Som ni har märkt har jag tagit en liten paus från bloggandet. Men nu är det dags att fortsätta berätta om det otroligt spännade Svensson-liv som jag lever ;) Min man Patrik kom hem under 10 dagars leave från HMS Carlskrona och Adenviken. Då hade ja...

Av Susan Öhrstedt - 13 juni 2013 21:00

Vilket paaartyyyy!!!! Kommer leva länge på årets SRF tack vare underbara/härliga människor, sol, fest, bra musik och häng. Men det var konstigt att vara där utan min man Patrik och det tyckte även David min kusin som varit där med min man i cirka 1...

Av Susan Öhrstedt - 31 maj 2013 19:04

  En liten Patrik!         En något större Patrik!   Skål på dig älskling!   Coconut island när han åkte jorden runt (lumpen) med HMS Carlskrona   Snygging!   Vet inte om det är jag som tagit denna bild men ...

Av Susan Öhrstedt - 29 maj 2013 20:22

Just nu längtar jag så tills Patrik kommer hem! Men får vänta i ca tre veckor till innan han kommer hem för en veckas leave. Livet liksom naturen snurrar på, fast det känns som om att naturen bara blir vackrare och vackrare. Livet i sig blir nog ocks...

Ovido - Quiz & Flashcards