Direktlänk till inlägg 20 januari 2010

Gamla och nya jobbet!

Av Susan Öhrstedt - 20 januari 2010 18:43

Nedräkning pågår nu från den gamla arbetsplatsen i Höganäs till den nya i Örkelljunga. Fick reda på det igår eftermiddag över telefon att tjänsten var min om jag ville ha den. Istället för att svara givetvis och vad kul, tack så mycket så började jag babbla en massa om min gamla arbetsplats. Om ditten och datten så till slut fick nya chefen fråga mig om de skulle ringa till någon annan om tjänsten. Då vakande jag upp och sa att jag ville ha tjänsten.

Min gamla chef hade precis ringt och talat om att det hade blivit lite förändringar vilket innebar en ökning av mitt gamla arbete cirka 25 %. Jag hade bara det i huvudet och hur jag skulle planera det osv. Tur man inte uppträdde så på intervjun i varje fall. Ärthjärna, eller vad?

Det var så skönt att höra när min nya chef sa att han skulle ordna med ett anställningsbevis från den 1 februari till den sista december 2010. Ville bara skrika Ronjas vårskri men fick lägga band på mig. Gå från timvik till detta känns som en stor vinst.Tur ni inte såg glädjedansen sen när vi lagt på!

Idag gratulerade alla mig på gamla jobbet och gav mig kramar, även om det var med visst vemod. Som det är just nu finns det inga vikarier att tillgå men det löser sig nog rätt så snabbt. Tänk att jag jobbat här sedan sommaren 2008. Gissa om man utvecklats som biståndshandläggare sedan dess (eller kanske inte). Jag kommer att sakna mina arbetskamrater i Höganäs kommun och ett visst vemod finns hos mig också. Men när man väl har börjat med det nya så kommer vemodet troligtvis försvinna mer och mer. Fast jag kanske kommer jobba en dag/vecka i Höganäs då tjänsten i Örkelljunga är på 80 %. Så inte blir de av med mig så lätt inte!

  

Lite gladare än så här blev jag faktiskt av det nya jobbet!

  

 
 
Ingen bild

Davva

20 januari 2010 19:21

Verkligen kul för dig, slipper jaga timmar.... Ha det gött!

 
Ingen bild

Katrin

20 januari 2010 19:36

Grattis till det nya arbetet.
Kram Katrin

 
Ingen bild

tyra

20 januari 2010 20:36

du är så söt mamma

 
Ingen bild

faster

20 januari 2010 21:30

Visst är hon söt, Susan. Och!!! notera - på det här kortet ser jag faktiskt likheter med faster!! Kolla min profilbild på Facebook så ser ni. Så söta vi är, båda två!

 
Ingen bild

Catharina

20 januari 2010 21:42

Vad skönt! Vet hur det var när jag jobbade timmar... Lycka till!!Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susan Öhrstedt - 2 juli 2013 19:00

Köksträdgården frodas, trots att det blivit lite kallare igen. Här är långbönan Red Noodle på gång och jag har aldrig tidigare odlad långbönor. Ska bli spännande att smaka på dessa sen när de är färdiga.     Blommande dill är så vackert ...

Av Susan Öhrstedt - 30 juni 2013 21:36

Som ni har märkt har jag tagit en liten paus från bloggandet. Men nu är det dags att fortsätta berätta om det otroligt spännade Svensson-liv som jag lever ;) Min man Patrik kom hem under 10 dagars leave från HMS Carlskrona och Adenviken. Då hade ja...

Av Susan Öhrstedt - 13 juni 2013 21:00

Vilket paaartyyyy!!!! Kommer leva länge på årets SRF tack vare underbara/härliga människor, sol, fest, bra musik och häng. Men det var konstigt att vara där utan min man Patrik och det tyckte även David min kusin som varit där med min man i cirka 1...

Av Susan Öhrstedt - 31 maj 2013 19:04

  En liten Patrik!         En något större Patrik!   Skål på dig älskling!   Coconut island när han åkte jorden runt (lumpen) med HMS Carlskrona   Snygging!   Vet inte om det är jag som tagit denna bild men ...

Av Susan Öhrstedt - 29 maj 2013 20:22

Just nu längtar jag så tills Patrik kommer hem! Men får vänta i ca tre veckor till innan han kommer hem för en veckas leave. Livet liksom naturen snurrar på, fast det känns som om att naturen bara blir vackrare och vackrare. Livet i sig blir nog ocks...

Ovido - Quiz & Flashcards