Alla inlägg den 2 december 2009

Av Susan Öhrstedt - 2 december 2009 21:31

Nu får jag bli ändå mer tacksam att Patrik kommer hem varje helg, för efter jul och nyår blir det inte alls lika ofta som han kommer att åka hem   Tråkigt och jobbigt känns det som redan nu men jag får väl se det som en mjukare övergång tills det att han seglar iväg vecka 11 ner till Somalia och Adenviken. Då blir han borta helt och hållet under några månader, hur länge vet ingen riktigt ännu och någon eventuell hemresa/permission mitt i allt är inte heller bestämt ännu. Patrik fick försäkringspapper nu i veckan från det militära, eller Officersförbundet som det stod på det. Har ni tänkt på att många ord i det militära låter så seriöst och allvarligt. Kan det vara för att det har varit och fortfarande är en mansdominerad värld? Intressant att fundera över mjukare termer inom denna värld. Vad skulle exempel närstrid heta med ett femininare uttryck? Ja, jag är ute och flummar eller med finare ord filosoferar lite.


Från den hårda militära världen till min och Tyras mjukare och betydligt mysigare och pyssligare värld. Vi gjorde klart julkorten idag, det tar sin tid att göra omkring 50 stycken men det är väldigt kul att få vara kreativ. Alla är inte med på dessa bilder för Tyra har redan stoppat ner några i kuvert till sina vänner. Visst är de fina?


    

Ovido - Quiz & Flashcards