Alla inlägg den 17 december 2009

Av Susan Öhrstedt - 17 december 2009 19:12

Vacker julängel gjord av Tyra, strax innnan ena hunden förstörde den.



      Belysningen utomhus tindrar och gnistrar så fint i snön nu. Julstämningen kom med stora myskliv då snön äntligen kom till Skåne och fick stanna på marken mer än en sekund. Men i morse var det mindre kul, fick satsa rejält redan inne på våran innergård för att ta mig igenom första drivan på en meter. Hade verkligen inte tid till att skotta snö. Tror ni inte att jag fick möte på grusvägen, men jag upptäckte det i tid och stannade vid en infart till en granne och hoppades verkligen på att jag skulle kunna ta mig därifrån sen. Det gick och jag gasade på rätt så bra för annars hade jag fastnat i en driva. Om jag skulle ha tappat däckgreppet hade jag bara hamnat på en åker så jag hade inget att förlora. Normalt tar det 35 minuter till jobbet idag tog det en timme och folk körde samma hastighet på asfaltsvägarna som jag gjorde på grusvägen, suck! Hem var väglaget ändå värre i och med att alla kört ner snön i vägbanan. Tyra hade faktiskt skottat lite när jag kom hem, sånt gillar jag.


Tittut!

        

Valla och Ebba leker i snön, nu när det är snö ute ska till och med gamlingen med ut så fort jag ska stoppa i ved i pannan. det gör hon inte annars.  

Av Susan Öhrstedt - 17 december 2009 19:03

Tyra blev framröstad på hennes skolan till att bli årets Lucia. Det är tvåorna som håller i Lucia-firandet varje år på Victum i Helsingborg. De hade övat in ett riktigt långt sångprogram med ungefär tio sånger och en lärare kompade på gitarr. Vi gjorde om en vanlig batteridriven Luciakrona till en med levande ljus och jag fick självklart klä in den med lingonris...men fint blev det! 





 



        

Ovido - Quiz & Flashcards