Alla inlägg den 8 december 2009

Av Susan Öhrstedt - 8 december 2009 19:25

Idag var det dags för den stora besiktningen för Patrik, undrar om det blir körförbud  Läkarundersökning från topp till tå och om han har tur en extra där bak, bend over... Jag vet redan vad det är för fel på honom, han fastnade för en stockholmsbrud som mig!

När jag skriver här om min mans liv just nu i det militära använder jag mig säkert av fel termer i massor men jag kan inte så mycket om den världen. Heter det egentligen FN-soldat när det är sanktionerat av EU? (Har för mig att EU är inblandat) Jag menar vem har hört talats om EU-soldat och dessutom så är han inte soldat utan sjöman. Man kan ju inte påstå att mina två veckor i Skillingaryd med Kvinnliga bilkåren för minst 18 år sedan gav mig en omfattande inblick i en soldats/sjömans liv.

Jag var ledig igår och det behövde jag verkligen, passade på att träna lite och meditera. Glömde inte heller av att bara skrota runt lite då och då under dagen. Tillbaka på jobbet idag igen och en hel del hembesök blev inbokade, många som vill träffa en biståndshandläggare för att diskutera hjälp via kommunen. Det är dessa besök som jag i varje fall tycker är mest givande, då man träffas på vårdtagarens hemplan och får se hur de bor. Ibland undrar man över vilka man jobbar med egentligen...för en dag hörde jag genom korridoren längre bort ifrån där jag satt att en kollega frågade en annan kollega om "är det du som är du idag, eller är du någon annan". Lite schitzat, men det har och göra med att ibland hoppar vi in för varandra och täcker upp och då blir man ju en annan!


Denna bild är tagen för några år sedan när vi höll på med att riva det gamla. Tror ni att det regnade in just då?   

      

Ovido - Quiz & Flashcards