Alla inlägg den 15 december 2009

Av Susan Öhrstedt - 15 december 2009 19:28

Det snöar i Ekeby och det händer inte alltför ofta. Tyra fick övningsköra lite idag  efter jobbet och prova på lite halkkörning...både jag och bilen överlevde  

Men det kunde kanske ha slutat så här....;)


Patrik är som vanligt i Karlskrona och denna vecka är det mycket utbildningar som ska göras sen blir det julledigt ända till den 7 januari. Det var ett stormöte i måndags om att missionen blivit förlängd och att man kan göra en intresseanmälan om man går med på att vara kvar till den 3 december istället för början av augusti. Patrik vet inte hur han ska göra, både han och jag hade sett lite mer pengar i lönekuvertet varje månad när man gör en sådan här grej. Men de försökte få upp lönerna på stormötet men det gick inte, det var enligt de avtal som fanns. Avtal kan väl alltid omförhandlas tycker jag, men tänk om alla skulle hoppa av nu och inte gå med på förlängning, det finns det tydligen pengar till. Då skulle allting börja om från början igen med nya anställda och det kostar PENGAR! Ja, ja, jag jobbar i en kommunal verksamhet och Patrik just nu i en statlig och det är inte alltid så kostnadseffektiva ;)


Julen närmar sig med stormsteg, eller snösteg kanske...och Tyra tjatar om att göra julgodis, jag säger att det kan hon väl göra själv för jag har varken tid eller lust. Men ikväll ska vi trycka nejlikor i apelsiner, det luktar så otroligt juligt och gott, självklart ska vi ha röda band runtom också.  


Vilket julgodis tycker ni bäst om?

Knäck.

Rocky road.

Fudge.

Ischoklad.

Chokladtryffel.

Kola.

  

Ovido - Quiz & Flashcards