Direktlänk till inlägg 20 december 2009

Denna dag genom olika ögon!

Av Susan Öhrstedt - 20 december 2009 20:50

Genom Patriks ögon: Idag har jag fixat med vår nas-server, sen gick jag ut och skottade snö i en timme samtidigt som jag lekte lite med hundarna. Efter det lekte jag snickare en stund innan det var dags att slänga sig i duschen och dra i väg till morsan för "lilla jul" med sill och annat som hör till. Fick hoppa över snapsen för jag körde vilket var bäst eftersom det har snöat hela dagen och var muddigt och halt. Nu i kväll ska jag bara ta det lungt och njuta av att det är söndag och att jag inte behöver åka upp till Karlskrona. Idag har Tyra och gumman gjort julgodis vilket är gott! Det tyckte även Valla som snodde en massa chocklad som stod ute på avsvalning, så går det när man inte ställer upp det tillräckligt högt och inte har lock på sakerna. Så det blir att göra nytt imorgon.

 

Patrik får (s)hjälp av Ebba och Valla när han skottar infarten till våran innergård.  

  

Äntligen har OSB:en kommit på plats mellan vårat sovrum och vardagsrum. Nu kan man börja ana hur det kommer att se ut när de gamla stallfönstrerna har blivit imonterade.    


Genom Tyras ögon: Har inte gjort speciellt mycket, skulle göra julgodis men det blev hundgodis istället ;) inte så kul när man har kämpat länge och så åker det ner i en hundmage, men jag prövar igen imorgon!!! Sen var vi hos Raija och åt mat. Jag åt sånt som jag inte brukar äta typ mögelost och rosolli, vet inte hur det stavas men det smakade....intressant :) Men jag fick ett jättefint armband av henne i julklapp!!! Nu ska jag slappa för jag har LOV!!! Avis mamma???

  

Tyras smälta choklad till tryffeln innan hundarna fick tag på den!



Denna dag genom mina ögon: En relativt lugn och avkopplande söndag med julgodistillverkning, tagit lite foton och lilljul hos svärmor. Fick lite julkapppar med oss som vi öppnade redan idag, ja, jag vet det är inte den 24 än. Så vi fuskade lite. Fick en bok, grytvante, kökshandukar, turkiskt armband och ett speciellt kinesiskt te, mycket fina och bra julklappar allihopa. Dricker just nu det teet och det smakar lite rökt men ändå milt i smaken, vet inte om det är ett svart te men jag tror det. Kan tyvärr inte kinesiska så det är lite svårt att tyda vad det står på förpackningen. Tyra har precis tänt alla ljusen i huset så nu blir det lite söndagsmys innan en ny vecka tar fart igen och att ladda batterierna behövs inför alla utredningar som jag måste skriva klart denna vecka.   

Grässtrån är så vackra med snö på! 

 

Rosollin som vi fick hos min svärmor Raija, en finsk julrätt som jag tycker mycket om, Patrik gillar den inte eftersom den innehåller inlagda rödbetor och ättiksgurka. 

Receptet är:

Inlagda rödbetor. Ättiksgurka, äpplen, kokta potatisar och morötter, rå gul lök. Jättegott till sillen eller bara som den är!

 

 
 
Ingen bild

soldat putte

20 december 2009 22:01

verkar som vi har haft en skön dag allihop. puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susan Öhrstedt - 2 juli 2013 19:00

Köksträdgården frodas, trots att det blivit lite kallare igen. Här är långbönan Red Noodle på gång och jag har aldrig tidigare odlad långbönor. Ska bli spännande att smaka på dessa sen när de är färdiga.     Blommande dill är så vackert ...

Av Susan Öhrstedt - 30 juni 2013 21:36

Som ni har märkt har jag tagit en liten paus från bloggandet. Men nu är det dags att fortsätta berätta om det otroligt spännade Svensson-liv som jag lever ;) Min man Patrik kom hem under 10 dagars leave från HMS Carlskrona och Adenviken. Då hade ja...

Av Susan Öhrstedt - 13 juni 2013 21:00

Vilket paaartyyyy!!!! Kommer leva länge på årets SRF tack vare underbara/härliga människor, sol, fest, bra musik och häng. Men det var konstigt att vara där utan min man Patrik och det tyckte även David min kusin som varit där med min man i cirka 1...

Av Susan Öhrstedt - 31 maj 2013 19:04

  En liten Patrik!         En något större Patrik!   Skål på dig älskling!   Coconut island när han åkte jorden runt (lumpen) med HMS Carlskrona   Snygging!   Vet inte om det är jag som tagit denna bild men ...

Av Susan Öhrstedt - 29 maj 2013 20:22

Just nu längtar jag så tills Patrik kommer hem! Men får vänta i ca tre veckor till innan han kommer hem för en veckas leave. Livet liksom naturen snurrar på, fast det känns som om att naturen bara blir vackrare och vackrare. Livet i sig blir nog ocks...

Ovido - Quiz & Flashcards